Само за няколко месеца онлайн търговията буквално се изстреля. Онлайн продажбите в САЩ нарастват със 76,2% през годината до края на юни т.г., а Канада отчита 110,8% ръст през годината за май 2020 г.
Ако тези числа се сравнят с данните за миналата година, ще видите, че за предходния 12-месечен период онлайн търговията в САЩ е нараснала само с 14,9%. Това подчертава невероятното развитие на интернет търговията, пише онлайн изданието business2community.com.
Ако разгледаме нещата на ниво брандове, доста от тях отчитат по-високи от очакваните онлайн продажби (Всъщност някои марки отчитат, че електронната търговия е единственият канал за продажби, нарастващ в наши дни). Същевременно приходите от физическите магазини намаляват на фона на мерките за социална дистанция.
С процъфтяването на електронната търговия и D2C (директни за потребителите онлайн продажби по марки), кой не би искал да слуша обратната връзка по този канал?
Какво е електронно слушане?
Няма нищо общо със социалното слушане, което се осъществява в социалните мрежи. Това е свързано с обратна връзка от потребителите от онлайн магазините, в които влизат маркетплейси, магазини за медия и други.
Обикновено обратната връзка на потребителите се предоставя под формата на оценки и рецензии (наричани понякога R&R). Оценката обикновено е под формата на звезди и скала от 1 до 5. Рецензиите са текстови отзиви в свободна форма, при които потребителите обикновено предоставят обратна информация за продукта или услугата, опитът при покупката, аспектите на веригата на доставки (наличност, доставка) и общата обратна връзка с марката.
Тъй като тази обратна връзка идва от онлайн магазините, тя обикновено е с високо качество, което означава, че има ниско между шума и прозрението, високо ниво на детайлизация, специфичност за конкретния магазин.
Погрешно е схващането, че за да се разбере какво се случва „онлайн“, трябва да се използва социално медийно слушане. Слушането в социалните медии е много различно от слушането на електронната търговия. Обикновено слушането на социални медии е свързано с достъп всички съответни платформи, сигнализиране в реално време, анализ на чувството, възприемане на марката, идентификация на инфлуенсъра.
В в контекста на онлайн продажбите (електронна търговия, D2C) тези способности едва ли са полезни, тъй като не получавате обратна информация на ниво продукт, обратната връзка не е фокусирана върху търговията.
Има три основни причини защо електронното слушане е важно.
Електронната търговия се превръща в основен канал за приходи
Водена от социалното дистанциране и чисто удобство, онлайн търговията ще се превърне в основна част от икономиката. През 2019 г. тя представляваше 16% от продажбите на дребно в САЩ, но ако онлайн продажбите се удвоят, което вероятно ще се случи тази година, ще достигне около 30%.
Промяната на потребителското поведение ще продължи и след пандемията
Докато социалното дистанциране подтиква все повече потребители да пазаруват онлайн, тези навици и лекотата да получават стоките директно до дома всъщност ще ги накарат да продължат да пазаруват така и след като пандемията отмине.
Сравненията са лесни
За разлика от традиционните магазини за търговия на дребно, анализирането на онлайн производителността и удовлетвореността от вашите брандове и продукти и от конкурентни брандове и продукти е много лесно, особено с електронното слушане. Това може да бъде чудесен пряк път за разбиране на това, което работи добре за другите, докато развивате стратегията си за електронна търговия.
Скокът напред в онлайн търговията е огромна възможност за всички. За марките той предлага голям потенциал за увеличаване на продажбите, подобряване на маржовете и насърчаване на по-лична връзка с клиентите. Успоредно с това е по-лесно да влезете в магазините на вашия конкурент и да видите какво става там - какво работи какво не работи. а потребителите очевидно по-доброто, по-лесно и по-персонализирано пазаруване прави нещата удобни и изгражда по-голямо доверие.