За да извлечете максимума от имейл маркетинга, трябва да сте сигурни, че списъкът ви с абонати се обновява непрекъснато. Остарелият списък с имейли означава ниска честота на кликване и минимална ангажираност на потребителите.
Сегментирането на списъка ви позволява да насочвате към неактивни абонати, пише онлайн изданието business.com. Маркетингът за мобилни потребители може да подобри честотата на прочитане на мейлите, а лийдовете – да привлечете вашата целева аудитория за изграждане на по-ангажиран списък.
Да приемем, че първите няколко месеца след започването на бизнеса ви той процъфтява. Хората се регистрират за бюлетина ви, абонати отговарят на съобщенията ви и продажбите се увеличават. Този успех, обаче, може бързо да се изчерпа и делът на отворените мейли да падне рязко дори до под 1%. Това може да доведе до спад на трафика към уебсайта ви, а продажбите да се свият до критично ниски нива.
Ако тази история ви звучи познато, трябва да знаете, че не сте сами. Собствениците на бизнес по целия свят се борят със задържането на абонати и увеличаването на аудиторията си. За съжаление, много от тези компании достигат своя пик бързо и изчерпват вълнението след появата им.
Не е нужно да попадате в този капан. Когато стигнете до този етап от развитието на бизнеса, трябва да разберете дали вашият списък с имейли не е в застой. Има няколко знака, които трябва да търсите, за да определите дали това е така. Първият е рязко намаляване на ангажираността. Ангажираността на потребителите се случва на различни нива, включително коментари към публикациите в блога ви, ангажираност в социалните медии и честотата на отговор по имейл. Ако забележите рязко намаляване на една или повече от тези категории, време е да помислите за съживяване на вашия списък.
Следващото нещо, което трябва да търсите, за да определите състоянието на списъка си с имейли, е какъв е делът на прочетените мейли. Ако никой не отваря имейлите ви, има голяма вероятност абонатите ви вече да не се интересуват от съдържанието ви или да има проблеми с доставката.
Честотата на кликване (CTR) представлява процентът на абонатите, които отварят имейла ви и след това действат по вашия призив за действие (CTA). Процентът на хората, които приемат вашата оферта, ще варира в зависимост от вашата ниша. Висок CTR, но нисък СТА означава, че имейлите ви привличат абонати, но вашето съдържание или дизайн ги отблъсква преди да преминат към действие.
Ако сте купували готов списък с имейли, това може да се окаже проблем и да се наложи да стартирате от нулата. Закупените списъци не е задължително да ви гарантират качествена аудитория. Вие не сте единственият собственик на бизнес, който има достъп до тези потребители и вероятно на тези хора им е писнало от имейли от странни бизнеси.
Ето и четири съвета, за да започнете да генерирате нови клиенти и да изградите сближаващи отношения със съществуващите абонати.
Сегментирайте списъка си с водещи клиенти
Потребителите могат да бъдат разделени на отделни групи в зависимост от техните интереси във вашата ниша или поведение на вашия уебсайт. Ако искате да увеличите списъка си с имейли, трябва да опитате да сегментирате неактивните си потребители и да им изпратите специализирани имейли, които ще привлекат интереса им.
Ако искате да генерирате продажби от вашия неактивен списък, можете да им изпратите ограничена промоция с необичайно голяма отстъпка. Много по-вероятно е потребител да се върне и да пазарува на вашия уебсайт, ако им предложите 50% отстъпка като подарък „добре дошли обратно“.
Насочете се към мобилните потребители
Мобилната версия на сайта ви е жизненоважна за успешната маркетингова кампания по имейл. Проучванията показват, че 61,9% от отворените имейли се случват на мобилни устройства. С други думи, голям процент от вашите потребители вероятно просто преминават покрай вашите съобщения.
Грешният формат може да накара мобилните потребители да не преглеждат съобщенията ви. Целта ви е да имате предвид потребителското изживяване, когато форматирате мейлите си, добавяте изображения и създавате заглавия. Скоростта на зареждане, CTA и начинът на зареждане на изображенията варират значително за различните мобилни устройства. Когато изпращате имейли, уверете се, че клиентите ви могат да ги отворят и прочетат без проблеми.
Освен това, вашият уебсайт трябва да има мобилна адаптивна структура. Качеството на имейла ви няма да означава много за хората, които не могат да преглеждат вашия сайт, освен ако не използват компютър.
Създайте лийдове, които хващат вниманието
Качествените, привличащи вниманието лийдове са отличен начин за разрастване на списъка ви с имейли. Ако искате да привлечете нови абонати, а оттам - и клиенти, трябва да им дадете основание да се регистрират.
Вниманието можете да привлечете, например, с малки подаръци, които давате на потребителите в замяна на присъединяването към вашия имейл маркетинг списък. Например, ако притежавате маркетингов уебсайт, бихте искали да предложите нещо, което да помогне на потребителите да овладеят изграждането на аудитория. Можете да създадете електронна книга, която дава на хората ръководство стъпка по стъпка за повишаване на информираността за марката. Това насърчава потребителите да се регистрират в списъка ви в замяна на книгата.
Когато потребителят се регистрира за този подарък, трябва да зададете ясни очаквания, така че те да останат нащрек за вашите съобщения. Можете да им кажете, преди да изпратят имейл адреса си, че ще получат друго съдържание и специални промоции, като се регистрират. Така изграждате база с абонати, която е пълна с хора, развълнувани от вашето съдържание.
Проверете дали мейлите ви се получават
Всъщност реалността може да показва, че списъкът ви с имейли е актуален, но съобщенията ви не стигат до потребителите. Има предпазни мерки, които можете да предприемете, когато прецизирате съобщенията си, така че да не попаднете в папката със спам.