Българите ще похарчат средно по 419 лева на Черния петък

retail-wholesale

Българите ще похарчат средно по 419 лева за покупки по време на Черния петък на 29 ноември. Това показват резултатите от проучване на платформата Black-Friday.Global.

В България на един участник в разпродажбите се падат средно 3,1 закупени стоки, сочат още данните.

Резултатите от проучване, проведено от Black-Friday.Global през 2018 г., показват, че съществуването на Черен петък е известно вече на 61% от българите. Респондентите знаят, че тази разпродажба се провежда през есента, но не всички могат да посочат точната дата. Очевидно тъкмо това обяснява нарастването на интереса към Черния петък още от октомври, както сочат данните на Google Trends.

Вътрешните данни на Black-Friday.Global за 2018 г. в България показват ръст на продажбите от 612% в сравнение с обикновените дни. В Турция е отбелязан ръст от 615%, в Русия – 527%, в Румъния – 145%, в Австрия – 3000%.

За разлика от САЩ, в другите страни не е прието да се взема почивен ден на Черен петък. В различните страни показателите за активност на онлайн клиентите през този ден, макар и незначително, се различават. Много магазини разпращат имейли за началото на продажбите едва в течение на работния ден. Така или иначе, в България може да се говори за активност на потребителите в 08:00 и в 10:00 сутринта (във всеки случай подобни данни са регистрирани през 2018 г.).

Данните от предните години сочат, че в България средната отстъпка в деня на разпродажбите не се е променила (51% през 2017 година и 51% през 2018 година). Интересно е, че тези цифри на практика съвпадат с очакванията на българите за размера на отстъпките през този ден (49%).

Една трета от българите посочват, че вече са взели решение за покупка и знаят какво ще купят. Известно е също, че на един участник в разпродажбите се падат средно 3,7 закупени стоки. Статистиката от последните години показва, че в България в първата петица влизат следните категории стоки: дрехи, обувки, електроника, козметика и парфюмерия, битова техника.

Тенденцията в световен мащаб сочи, че най-купуваните стоки на Черен петък действително са дрехите и обувките (и като цяло продукцията на модната индустрия). Все пак в някои страни първото място се държи от електрониката. Такива данни платформата „Блак Фрайдей Глобал“ (Black-Friday.Global) е регистрирала в Бразилия, Швейцария, Индия, Малайзия и Румъния.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.