Турският пазар – трудно предизвикателство за българския софтуерен бизнес

man-jump-with-portfolio-993147-m

Турският пазар може да се окаже доста висока топка за българските софтуерни компании, които са подложени на сериозна конкуренция от страна на местните играчи в сектора. Причината е в преференциите за компаниите, работещи в технологичните инкубатори в южната ни съседка. От това се оплакаха представители на българската фирма Mirchev Ideas, която откри офис в гр. Истанбул през април 2013 г. и вече има множество реализирани проекти в Турция.

Преди дни компанията представи своята платформа за електронни магазини Summer Cart и на Международната специализирана изложба за информационни и комуникационни технологии CeBIT Bilișim Eurasia, която се проведе от 24 до 27 октомври,  в гр. Истанбул. Тя участва в изложението заедно с още 19 технологични фирми от България на общ национален щанд, финансиран от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

„През последните месеци се убедихме как Турция подкрепя софтуерните си фирми, включени в технологичните инкубатори в страната. Те плащат 0% ДДС, вместо 18% и не плащат данък печалба. В Турция технологичните инкубатори са създадени със закон, който предвижда редица преференции за фирмите от сектора, а основната му цел е да се помогне на предприемачите да създават висококвалифицирани работни места и да развиват бизнес, базиран на познание в страната“ - обясни Мена Мирчева, ръководител на турския офис на Mirchev Ideas.

„Преференциите са в сила до края на 2013 г., но наскоро турското правителство взе решение да удължи техния срок с още десет години. Затова е изключително трудно, българска или друга външна софтуерна фирма да се конкурира с турските компании от сектора, защото се налага тя да продава едновременно по-евтино и с по-малко печалба. Ако правителството ни иска да подкрепи експортно ориентираните фирми от сектора, то трябва да се запознае със ситуацията и също да въведе определени преференции“ - заяви мениджърката.

През последните години Cebit Bilișim Eurasia се наложи като едно от най-значимите регионални технологични бизнес събития, свързвайки фирмите от сектора на информационните и комуникационни технологии в Европа с тези от Близкия Изток. Изложението е особено подходящи за български фирми, които търсят нови пазари или партньори в Азия и Африка, както и за такива, които се интересуват конкретно от турския пазар.

 

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.