Преминаването към онлайн и уеб базирани приложения е ключова тенденция, която се налага в сектора на транспорта и логистиката. Това стана ясно на форума My Success, който се проведе в рамките на най-голямото изложение в областта на транпорта и логистиката – Sofia LogExpo 2014.
За над 60% от компаниите от сектора на транспорта и логистиката в световен план прозрачността на доставките е най-важният фактор за развитие. Другите предпоставки за успех на компаниите от бранша са технологичните са бързината, максималната оптимизация на разходите и контрола на дейността на доставките и автопарка, които са немислими без иновативни технологични решения.
По думите на Димитър Въжаров от Auto 3p България, хардуерът за автоматизирано управление на автопарка, поевтинява. С 25% нараства GPS пазара за последната година в Европа, като се очаква до 2017 г. ръстът да достигне 150%.
В рамките на конференцията, експерти от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията представиха стратегията за развитие на сектора през следващия програмен период (2014-2020 г.). Най-иновативните IT решения на DHL също бяха във фокус, както и успешните практики на компанията за онлайн търгове Auxionize, за оптимизация на разходите, прозрачност и ефективност на компаниите от бранша.