Всяка организация се влияе от промените в обществото и света около нея.
Директно или индиректно, служителите чувстват натиска от променящите се бизнес условия. Самото естество на промяната „изстисква” енергията на хората.
Как може организацията да преследва растеж без енергията на служителите? Изолираните случаи на ориентирани към целта хора не са достатъчни за придвижването напред на корпоративната стратегия. Въпросът е – дали хората и организациите се блокират или успяват да намерят начин да посрещнат промяната?
Inventure Group прави проучване за нивото на енергия на хората когато работят в среда на постоянна промяна. На базата на 14 000 интервюирани човека, резултатите от проучването показват, че енергията на служителите се групира в следните категории:
- Ангажирани служители: имат силно чувство, че те контролират собствените си действия и са ангажирани да помагат на организацията в периоди на предизвикателства.
- Изумени служители: изразяват чувство, че трябва да се направят твърде много неща, но няма достатъчно време за това.
- „Прегорели” служители: изумени до такава степен, че чувстват постоянна умора и изтощение.
- Изчакващи служители: влагат време, но не и енергия.
- „Ръждясали” служители: показват поведение на жертва – при тях надделява мисленето и усещането, че няма смисъл, нито сега, нито по-късно, нито някога”
Стряскащ е фактът, че 40% от интервюираните показват, че попадат в групата на „Прегорелите”. Ако служителят е изтощен, в 90 % от случаите напуска организацията при възникване на друга възможност.
Пълният текст на статията от поредицата на Уилсън Лърнинг “Просто Лидерство” може да намерите в новия брой на сп. Enterprise.