За и против използването на чатбот, базиран на изкуствен интелект

artificial-intelligence

Ефективното обслужване на клиентите е един от основните фактори за успешен бизнес. Всъщност 93% от клиентите са склонни да направят повторна покупка от компании, които предлагат отлично обслужване на клиентите.

С напредъка на технологиите чатботите, базирани на изкуствен интелект (AI), подпомагат хората в тази задача. Идеята за разговор с ботове вече не изглежда чак толкова невероятна, пише онлайн изданието business2community.

За всеки, който обмисля въвеждането на чатбот в бизнеса, ето няколко кратки сведения, които могат да помогнат при вземането на решение.

Защо използването на чатбот е добра идея

Има засилен интерес към интегриране на чатботите в бизнес комуникациите. Според доклад на Gartner 70% от „белите якички“ редовно ще си взаимодействат с разговорни платформи до 2022 г. Ето и защо  използването на AI чатботи става все по-популярно.

Те могат ефективно да насърчат реализациите

Като изскачат, когато потребителите посещават вашия уебсайт, тези чатботи могат да взаимодействат с множество потребители наведнъж. Те не се нуждаят от почивки за обяд, тоалетна или време за сън.

AI чатботът винаги обслужва вашите клиенти там, където са, с което спестяват време и подобряват ангажираността на потребителите.

Те позволяват събирането на данни

Чатботовете са гениални при провеждането на разговори, събирането на потребителски данни и анализирането им.

През 2018 г. стартира Chatlets.ai - платформа за разговорно потребителско изживяване, която използва чатбот за сегментиране на клиенти въз основа на редица параметри. След това преобразува данните и създава специално пригодено съдържание като видеоклипове, презентации, диаграми и т.н. Това е златна мина за всеки бизнес, който при формирането на своите стратегии разчита на анализ на данни.

Защо използването на чатбот може да е лоша идея

За някои AI чатботовете не изпълняват основната си функция – да преодолеят пропастта между хората и машините. 75% от хората, участвали в проучване на NewVoiceMedia, предпочитат хора да решават техните проблеми, само 13% от анкетираните са били съгласни да взаимодействат с ботове.

Въпросът тук обаче е защо.

Липсва личното отношение

В чатботите липсва елемент на хумор, съпричастност и емоционална интелигентност - черти, които са от съществено значение в епохата, обхващаща персонализацията. Те със сигурност могат да се справят с обикновени заявки на клиенти и често задавани въпроси. Потребителите обаче често са разочаровани от неспособността на ботовете да осигурят съпричастност.

Те не са достатъчно сигурни

От първостепенно значение е, че чатботът изисква данни от клиентите. Предвид правната отговорност на компаниите за осигуряване на безопасността на информацията, ботовете представляват няколко заплахи.

Много от тях обработват чувствителна информация като банкови данни и номера за контакт. Затова е важно тези интерактивни агенти да не действат като задни врати за хакери.

Ако обмисляте въвеждането на чатбот с изкуствен интелект, трябва да сте сигурни, че сте напълно готови да се справите с него.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.