С преглед на CRM пазара у нас и анализ на тенденциите в сектора, започна третото издание на международната практическа конференция и изложение за CRM/BI. MySuccess.bg in CRM 2011 с ще акцентира на успешните проекти реализирани в България. Форумът бе открит от създателя на бизнес събитието и издател на сп. ENTERPRISE - Ева Любомирова, която пожела ползотворно време на участниците, представители на различни бизнес сегменти.
Петър Стоянов, гл.ред. на сп. Enterprise, представи проучване на изданието и факти свързани с ниския брой на продажби на софтуер за работа с клиенти.
Той коментира, че цел на изданието е да промени мисленето на мениджърите, насочвайки го към идеята, че CRM не е просто лист с клиенти, а удобен инструмент за маркетингови кампании, подобряване на работата на търговските екип, както и предлагане на услуги с добавена стойност.
След тях се включи Жанет Найденова, която представи проучване на Gartner за тенденциите на пазара за CRM/BI. Тя коментира, че мобилните приложения са във фокуса на компаниите, а развитието на Social Marketing-а тепърва ще набере голяма скорост.
Говорейки за CRM сегмента, този тип софтуер става все по-популярен software as a service, заради гъвкавите функционалности, които предоставя и нуждата от по-малки инвестиции.
През последната година над 28% от общия пазар на решенията за работа с клиент е бил CRM as Service.