До две години 70% от компаниите в Европа ще са въвели AI технология

digital_transformation

Почти половината от компаниите в проучване на технологичния гигант Fujitsu сред европейски фирми, вече имат проект по въвеждане на изкуствен интелект (AI), а до две години, 70% от компаниите ще са въвели AI технология във вече използваните от тях приложения. Това показва проучване на Fujitsu за степента на въвеждане и ползите от AI в бизнеса в Европа.

Проучването бе проведено съвместно с консултантската компания Pierre Audoin Consultants сред висш бизнес и ИТ мениджмънт на 240 европейски компании от автомобилна индустрия, индустриално производство и търговия на дребно.

80% от бизнесът очаква големи ползи от автоматизирането на процеси и елиминирането на човешкия фактор, 73% смятат, че това ще доведе до по-бързо реализиране на бизнес процеси, а 72% очакват повече и по-добри препоръки от AI за дейности в областта на прогнозите, като изпреварваща поддръжка и идеи за нови продукти и услуги.

Д-р Дейвид Снелинг, Fujitsu Distinguished Engineer и директор на програмата за изкуствен интелект, EMEIA, казва: “По всичко личи, че въвеждането на AI в момента е движено от функционалните нужди на организацията и има ясно разбиране за ползите от технологията. Но поред нас, липсата на стратегически поглед върху въвеждането на AI изисква още по-голямото въвличане в процеса на мениджмънт от най-високо ниво. Във Fujitsu вярваме, че в момента има твърде голям фокус върху оптимизацията, като резултат от желанието да докажем, че AI води до по-добри бизнес резултати. Но избягвайки стратегическия подход, компаниите пропускат възможността за радикални приложения, които драстично подобряват преживяването на клиента и могат да създадат нови бизнес възможности, за да може да отключим потенциала на тази трансформираща технология.“

Повечето участници в проучването са съгласни за ползите от AI за придобиване на по-дълбоко разбиране на клиентите за целите на маркетинг и продажби, откриването и предотвратяването на опити за измами във областта на финанси и счетоводство, автоматизирането на веригата на доставки, планиране и изпълняване на поръчки, по-добри резултати при киберсигурност в областта на IT и подобрени предвиждащи поддръжки в производството.

От гледна точка на индустриите, производствените компании очакват най-големи ползи чрез елиминиране на човешката грешка (60%), минимизиране на човешкия фактор (51%) и елиминиране на ръчни процеси (43%). В сектора на услугите, търговията и транспорта компаниите са по-напреднали в създаването на AI стратегия – 15% от тях имат такава.

75% от производствените компании смятат, че най-големият потенциал на AI е в предвиждащата поддръжка на оборудване. Според доклада, това се дължи на целите за осигуряване на непрекъснати производствени процеси чрез използване на предвиждащи алгоритми основани на данни от производствените машини. Друг важен принос на AI за 70% от участниците е възможността за по-голяма гъвкавост при производствените процеси на нови продукти, а за 60% от отговорилите в проучването - подобряване ефикасността на производство чрез автоматизация.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.