Дигитализирането ще повлияе и на пазара на логистични площи

000_5507

Индустрията на бързооборотните стоки предугажда исканията на потребителите. Кои са двигателите в сегмента, които влияят на пазара. Дигитализацията и онлайн търговията, по -голям фоку върху потребителите и възможност да създават продукти чрез 3D принтиране. Е-търговията се развива все по-силно, но е следващите години тази тендения ще се засили, коментира Даниела Бойчева, Мениджър ” Ключови клиенти”, офис и индустриални площи, Colliers International. 

В Европа все още само 13% поръчват храни онлайн. В Азия този процент е 37. Вече съществуват продукти, които улесяват потребителите да поръчват чрез интернет.

Създаването на храни от потребителят - това е възможно чрез 3D принтер. Бъдещето при бързооборотните стоки - възможно е създаване на краен продукт, животински чрез принтиране.

Третата тенденция е по-голяма автоматизация на сектора чрез роботи. Целта е да се достигнат по-ниски разходи при производство, да се намали вредният ефект върху околната среда. Допитване на Colliers показва, че ниските разходи са основен компонент за производителите, казва Бойчева.

По думите на експерта бъдещето при технологиите и е-търговията оказват своя отпечатък и върху сектора с логистични и индустриални площи. Веригите на доставки става по-сложен. Фокусът е изцяло върху потребителите. Създава се нуждата от нов тип площи за дистрибутиране. Пример е Амазон, които откриват близо 8 млн. площи.

Как ще се развиват логистичните и индустриални площив Европа? От компанията смятат, че Западна Европа е по-подходяща за дистрибуционални площи, а ЦИЕ е подходяща за производства. Според Бойчева страната ни е подходяща за логистични бази и аутсорсване на услуги.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.