Япония ще си партнира с български малки и средни фирми

tokyo

Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) и Японската агенция за малки и средни предприятия подписаха меморандум за разбирателство, който разкрива нови възможности пред българската икономика. Българските фирми ще получат възможност да влязат на японския пазар най-вече с предлагането на традиционни продукти като киселото мляко, розово масло и вина. Добре оценени в Япония са и продукти, поддържащи всички екологични стандарти в козметиката и фармацията, както и софтуерните изделия.

По данни на министерство на икономиката и енергетиката малките и средните предприятия (МСП), които са гръбнакът на българската икономика, са 371 299 броя. В тях работят 1.5 милиона българи. В подкрепа на тяхната дейност Националният иновационен фонд отпуска 20 млн. лв. Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност" е друга възможност за финансиране на МСП като през новия програмен период фирмите ще могат да кандидатстват за 1.413 млрд. евро, което е с 300 млн. повече спрямо предишния.

В началото на месец юни в Токио ще се проведе съвместен българо-японски семинар, на който представители на ИАНМСП ще представят бизнес климата в България и възможностите за японски инвестиции в страната ни.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.