Стойността, а не приходите: Как да оценявате представянето на служителите

Стойността, а не приходите: Как да оценявате представянето на служителите

Хората са най-важни за бизнеса. Начинът, по който се измерва представянето им и се определят възнагражденията година след година е това, което помага за увеличаването на стойността на компанията.

Методологията за ускоряване на стойността е система за управление на стойността, която дава стратегическа рамка за бизнес планиране. Доходът е важен за собственика на бизнес, разбира се, но истинският фокус трябва да бъде върху създаването на стойност, така че да е в добра позиция на пазарите и при изход от бизнеса, пише Entrepreneur.com.

Стойност от нематериалното

Създаването на стойност зависи от нематериалните капитали, с които всеки бизнес разполага:

На първо място е човешкият капитал. Силата на хората, как изпълняват, адаптират и правят иновации и как могат да се разгърнат независимо от собственика на бизнеса са ключови.

Следва клиентският капитал. Той се формира от силата на взаимоотношенията по веригата на доставки, с отворена комуникация и споделени цели и ползи.

Структурният капитал - това е силата на стратегията на бизнеса, системите, процесите, финансовата структура и колко добре са документирани, доказани, мащабируеми и прехвърляеми.

Не на последно място, нематериална стойност дава социалният капитал - силата на културата в компанията.

Предприемачите обикновено се фокусират върху приходите при прегледите на служителите. Приходите обаче не са истинското богатство, което бизнесът създава. Процесите започват още преди продажбата и водят до непрекъснато създаване на стойност, която може да мултиплицира приходите.

Промяна на показателите за ефективност

На първо място, компанията трябва да определи ценностите си. Те трябва да се основават на нематериалните ѝ капитали и на други елементи, които водят до изграждане на стойност за бизнеса.

След това служителите трябва да се оценяват за това как отговарят на тази стойност и как създават стойност, дали вярват в стойността, дали я демонстрират и как са допринесли за стойността. Не е задължително тези критерии да са количествени. Може да става въпрос за създаване на процеси или как постигането на цел децентрализира собственика, за да може той да се съсредоточи върху елементи от управлението от друг порядък.

Вместо стимул за генерирани приходи, въвеждането на бонусна структура, която възнаграждава движещата стойност, е ключово. Той казва на служителите какво наистина има значение и в крайна сметка това прави компанията значима. А и носи повече пари в бъдеще.

Ако имате качествен продукт/услуга, фирмената култура е отлична и имате добри взаимоотношения с клиентите, вие сте създали стойност. Тази стойност е това, за което плащат клиентите ви или евентуален нов бъдещ собственик на бизнеса.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.