Растежът е естествен компонент на живота и същото важи и за живота на вашия малък бизнес.
Растежът обаче не винаги води до увеличаване на богатството, по-големи офиси или повече служители. Затова е хубаво да помислите какво означава растежът за вашия малък бизнес и какво ще е необходимо, за да стигнете до там, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Ето няколко въпроса, които трябва да имате предвид, за да решите какво следва за вашия малък бизнес.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Ще се променят ли отношенията ви с настоящите клиенти
Покровителите на малкия бизнес определят успеха му. Ако растежът означава да се отчуждите или да жертвате качеството за количество, това може да навреди на компанията в дългосрочен план.
"Разберете какъв е капацитетът ви и направете оценка", казва Даяна Мартинес, ментор в Score и главен изпълнителен директор на Blukastor.
"Мога ли да растя със същите клиенти или трябва да раста с нови клиенти?" - това е изключително важен въпрос.
Като проверка на пулса тя предлага да поискате от най-лоялните си клиенти отзивите им за всякакви големи промени.
Колко печеливш е вашият бизнес
Разбирането на цифрите зад вашия бизнес е жизненоважно, независимо дали планирате да растете, или не. Мартинес подчертава значението на установяването на ключови показатели за ефективност (KPI), така че предприятията да могат да измерват успеха и да поставят конкретни цели.
По подобен начин Джарвис предупреждава да не се измерва успехът само въз основа на брутните приходи и препоръчва вместо това да се обърне специално внимание на маржовете.
"Ако трябва да похарчите 10 000 долара, за да спечелите 500 000 долара, това е добре, но ако трябва да похарчите 900 000 долара, за да направите 1 милион долара, вие отивате в грешната посока", казва той.
Отделно малките предприятия могат да сравняват собствените си финансови показатели с отрасловите показатели, с финансови норми за сектора, в който действат. Така ще видите колко добре се представя вашият бизнес спрямо вашите конкуренти. Това може да ви помогне да формулирате нови цели.
Съответства ли работата с вашата мисия
Джарвис отделя няколко часа всяка седмица, за да помисли за това какво постига неговата компания. "В противен случай вие просто вършите работата машинално", казва той.
Ако отделянето на няколко часа не е възможно, той предлага да зададете седмично събитие в календара, дори и само за 20 минути.
В крайна сметка разширяването на вашия малък бизнес не е непременно добро или лошо, но то трябва да се приведе в съответствие с вашите собствени цели както като отделна личност, така и като собственик на бизнес. Мартинес подчертава значението на развиването на собствени лидерски умения и умения за управление на времето през целия този процес.