Пет ползи, които ESG носи на бизнеса

Пет ползи, които ESG носи на бизнеса

Инвеститорите все повече се качват на влака на ESG, тъй като опасенията относно изменението на климата, нарастващия брой инциденти с киберсигурността, проблемите с глобалната верига на доставки, икономическите пропуски и движенията за социална справедливост се превърнаха в катализатори за рязко нарастване на процента на приемане в бизнеса.

Околна среда, социално управление и управление (ESG) е рамка за управление на устойчивостта, етични практики и съзнателно консуматорство, която набира широка популярност в света на бизнеса. Тя не е ново явление - терминът ESG официално възниква през 2004 г. с публикуването на първия доклад на Инициативата за Глобалния договор на ООН. Оттогава концепцията се разви и разшири много.

Социално осъзнати инвеститори и други заинтересовани страни - служители, клиенти, регулатори, доставчици и дистрибутори, искат да знаят за позицията на организациите по отношение на социално-икономическите фактори, техните усилия за устойчивост и процесите на корпоративно управление. Според Bloomberg Intelligence управляваните глобални ESG инвестиционни активи може да надхвърлят 40 трилиона долара до 2030 г.

Въпреки че преминаването на теста за инвеститори и заинтересовани страни и създаването на успешен план за ESG може да изглежда предизвикателство за всеки бизнес, една добре замислена стратегия за ESG може да донесе значителни ползи за бизнеса.

ESG стратегията е подход за цялата организация, който коригира екологичните, социалните и управленските практики на компанията, за да увеличи устойчивостта на бизнеса. Сега повече от всякога успехът и растежът на един бизнес са пряко свързани със солидна ESG стратегия, която включва ръководене на бизнеса по начин, който осигурява дългосрочна стойност, без да създава отрицателни ефекти върху околната среда или обществото - или поне ги минимизира.

ESG стратегията проправя пътя за компанията да спечели доверието на инвеститорите и лоялността на клиентите, да намали оперативните разходи и да подобри както управлението на активите, така и финансовото представяне.

Ето пет ползи от ESG за бизнеса.

Предлага конкурентно предимство

Компаниите, които изпълняват ESG стратегия, често получават конкурентно предимство пред бизнес съперниците. Според проучването на PwC "Гласът на потребителите 2024" 80% от респондентите биха платили повече за устойчиво произведени продукти. Различните ESG показатели, проследявани и докладвани от компаниите, също са важни за потребителите, служителите, кредиторите и регулаторите. Лидерите на компании, които полагат усилия за подобряване на условията на труд, насърчаване на многообразието, предоставяне на стойност на общността и заемане на позиция по социално-икономически въпроси, играят основна роля в укрепването на марката.

Привлича инвеститори и кредитори

ESG отчитането вече е задължително, засега поне за големите и най-значимите организации. Инвеститорите и кредиторите стават силно привлечени от организации, които инвестират в ESG и разкриват усилията си за подобряване на устойчивостта. Проучване на Morgan Stanley от 2024 г. установява например, че 77% от глобалните инвеститори се интересуват от устойчиво инвестиране. Обществените опасения, причинени от изменението на климата и злоупотребата с природните ресурси, карат инвеститорите да насочат погледа си към устойчив бизнес и да отстранят компаниите с остарели практики - несправедливи заплати, инвестиции в изкопаеми горива, неустойчиви земеделски методи и производство на нерециклируеми продукти.

Подобрява финансовото представяне

ESG не само привлича инвеститори към бизнеса, но и подобрява цялостното финансово представяне. Дори малките усилия към устойчивост - като премахване на хартията, преминаването към рециклиране или подобряване на енергийната ефективност, могат да подобрят крайния резултат и възвръщаемостта на инвестициите на бизнеса. Компаниите трябва да проследяват ключови показатели - като потребление на енергия, използване на суровини и обработка на отпадъци. Бизнесите, които се съобразяват с разпоредбите относно ESG, също така са изложени по-малко на глоби, неустойки и други бизнес рискове.

Изгражда лоялност

Споменатото по-горе проучване на PwC установява, че 46% от респондентите купуват по-устойчиви продукти или такива, които имат намалено въздействие върху климата. Тези потребители са готови да платят до 9,7% допълнително за марки, които са в съответствие с техните ценности, и са по-лоялни към организации, които се отнасят добре към хората. Днешните социално осъзнати потребители искат да знаят какво правят бизнесите, които подкрепят, за добруването на обществото. Компаниите, които се придържат към принципите на ESG, могат да привлекат и задържат повече клиенти, като бъдат прозрачни и ефективно комуникират своите усилия в областта.

Устойчивост на дейността

Компаниите, инвестиращи в ESG инициативи, могат да се адаптират към непрекъснато променящия се пейзаж. Например предприятията, които правилно интегрират ESG принципите в основните си операции, са по-способни да идентифицират възможности за спестяване на разходи и да се радват на по-ниско потребление на енергия, намалено разхищаване на ресурси и цялостно намаляване на оперативните разходи. Компаниите, които пренебрегват политиките на ESG сега, ще трябва да се справят с тях по-късно под формата на правни, регулаторни, репутационни проблеми и проблеми със съответствието.

Ефективният ESG план демонстрира ангажимента на компанията за управление на риска, намаляване на разходите и грижа за околната среда. Това също така показва, че даден бизнес има силна позиция по социално-икономически въпроси - включително удовлетвореност на клиентите, трудови стандарти, социална несправедливост и устойчиви инвестиции - и е готов да се развива проактивно с променящия се пазар.

Зелените технологии и кръговата икономика са в основата на зеления преход, възприет от Европейския съюз като стратегия за трансформиране на икономиката в отговор на климатичните промени и като инструмент за подобряване на ресурсната ефективност. На конференцията "Зелена трансформация: Кръгова икономика и устойчиво развитие - хора, материали бизнес модели" ще научите повече за добрите практики за внедряване на устойчивост в бизнеса и администрацията. Повече за събитието можете да научите на сайта му!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.