Колко важна е цената за клиента, за да направи покупка?

Колко важна е цената за клиента, за да направи покупка?

Цената е един от важните елементи в бизнеса, за да направи клиент покупка. Твърде често ценообразуването обаче стои твърде в центъра на нашите стратегии за продажби и то най-вече желанието ни да намалим цената на всяка цена, пише онлайн изданието Business2community.com.

Първо, клиентът винаги ще казва, че цените са важни. Клиентите искат да платят справедлива цена, те искат да се уверят, че получават най-добрите цени, които могат да получат. Те искат да се уверят, че това, което купуват, е достъпно.

За съжаление твърде много търговци губят представа за това. Клиентът се интересува от нашите решения на неговия проблем. Твърде често обаче търговецът иска неотложно да "затвори" сделката и измества дискусията от клиента и това, което се опитва да постигне, като подчертава цените.

Второ, цената е може би най-малкият елемент от възвръщаемостта, която клиентът получава в резултат на постигане на целта си. Има всякакви неща, които оказват влияние върху това, най-голямото от които е вероятно стойността, която клиентите получават, след като приложат решението.

Как се увеличават приходите? Как се намаляват разходите? Как се подобрява способността търговците да реагират и обслужват своите клиенти? Как се подобрява способността им да изпреварват конкурентите си? Как се подобрява способността им да намаляват или по-ефективно да управляват риска?

Прекарваме малко време в разговори за тези проблеми с клиента. Тези проблеми обаче са критични.

Често си мислим, че клиентът се съсредоточава само върху цената. Трябва обаче да помислим защо клиентът купува и какво се опитва да постигне.

Или в отговор на конкуренцията, ние се фокусираме върху тяхната цена спрямо нашата, но по-важното е опитът на клиентите и доверието в решенията, които създаваме, и начинът, по който работим с клиенти.

Цената е важна, но никога не е "проблемът". Прекарваме твърде много време, обсебени от цената, и не успяваме да разгледаме всички други въпроси, които са толкова по-важни за клиента.

Още въпроси свързани с трудностите и възможните решения за онлайн търговците ще обсъждаме по време на e-Commerce Annual Summit на 05.10.2021г. в Interpred WTC.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.