Какво да (не) правите, когато се възползвате от аутсорсинг

Какво да (не) правите, когато се възползвате от аутсорсинг

Аутсорсинг индустрията все повече влиза в светлината на прожекторите, след като бизнесът осъзна значението ѝ за поддържане на операциите на фона на пандемия. Въпреки това, като малък бизнес, може да сте склонни да прекалявате с този метод. Това може да саботира постигането на резултатите, които очаквате, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Трябва да внимавате за няколко грешки, които може да допуснете, когато се насочвате към аутсорсинг.

Лошо качество на услугата

Потребителите на аутсорсинг, които изнасят дейност с основна цел спестяване на разходи, може да получат лошо качество на услугата заради некомпетентност или забавяния и непоследователност.

Неправилно общуване

Случва се потребители на аутсорсинг услуги да се оплакват от неправилна комуникация, пред които са изправени поради езиковите бариери. Често срещан проблем с комуникацията сега включва компаниите, които не могат да се свържат с екипа си незабавно за спешни инструкции. Това води до забавяне при отстраняването на системни проблеми, което в замяна носи неудобства на клиентите.

Проблеми със сигурността на данните

Има нарастваща загриженост относно изтичане на данни и пробиви в рамките на аутсорсинг доставчиците. Това обикновено включва продажба на информация за клиенти и хакерски атаки. Проблемите със сигурността на данните струват много на бизнеса по целия свят.

Проблеми с интелектуалната собственост

Клиентите, които изнасят разработката и дизайна на външни изпълнители, могат да се сблъскат с проблеми с интелектуалната собственост. Те биха могли да се сблъскат с последствията, ако техният персонал използва защитено с авторски права изображение за уебсайта си без разрешението на собственика.

Една проста грешка може да ви струва повече ресурси, време и усилия, което обезсмисля идеята да аутсорсвате. Това може да доведе и бизнеса ви до провал.

Можете да предотвратите създаването на собствена история на ужасите, като избягвате някои елементи при външно възлагане на дейности.

Самостоятелно спестяване на разходи

Не базирайте своя аутсорсинг само върху намаляване на разходите. Да, има доставчици на услуги, които биха могли да дадат изключително ниска такса за всяко обаждане или проект, който им делегирате. Винаги имайте предвид, че сделката "твърде добра, за да е истина" има последствия.

Не бъдете евтини в стремежа си да намерите качествен аутсорсинг. Това е така, защото доставчиците на аутсорсинг на бизнес процеси (BPO) също инвестират в инфраструктура, оборудване, съответствие и инструменти, за да наемат най-добрите хора.

Не се създават правилни стратегии

Създаването на планове и стратегии е един от най-важните съвети, които бизнесът трябва да следва. Някои бизнеси преминават директно към аутсорсинг, само защото виждат, че други компании постигат успех с него.

Макар че е добре, че положителните истории ви насърчават да опитате аутсорсинг, това да не планирате следващите си стъпки и очаквания може да ви доведе до разочарование.

Изнасяне на твърде много дейности наведнъж

Някои компании смятат, че техният доставчик на услуги може да направи всичко, което му делегират. В резултат на това те стават "доволни от външни изпълнители" и делегират почти всичките си бизнес функции наведнъж. Това обаче може да доведе до тромаво изпълнение на дейностите. Ще трябва да разработите стратегия за своите мерки и цели при делегирането на дейности на външен изпълнител.

Незапознати с дейността външни изпълнители

Вашият изнесен екип може да иска да се почувства като част от вашата компания. В същото време те трябва да познават процесите и отговорностите, обхванати от тяхната работа. Доколкото е възможно, не позволявайте на външния екип да работи сам. Въпреки че могат да работят по настройването на вашите системи, те може да не ги поддържат така, както очаквате.

Нямате план Б

Компаниите трябва да имат резервна стратегия, в случай, че техните доставчици на услуги не отговарят на техните очаквания. Проблемите във вашите процеси няма да бъдат лесно отстранени, което може да доведе до по-голям отлив и неудовлетворени клиенти, ако нямате план Б.

Най-добрият начин да избегнете грешки при аутсорсинг е да планирате следващите си стъпки.

Анализирайте структурата на вашата компания

Както се подразбира, не е нужно да делегирате всичките си функции на доставчик на услуги, ако не е необходимо. По-скоро се съсредоточете първо върху област, която искате да подобрите, като обслужване на клиенти или разработка на софтуер, и как вашият екип може да помогне за развитието на този аспект.

Насочвайте външния екип

Връзката ви с екипа ви не свършва с обучение за вашите бизнес процеси. Повечето доставчици на услуги вече предлагат решения за съвместно управление, където можете да наблюдавате и насочвате екипа. Можете да участвате колкото искате в решаването на всички проблеми, които биха могли да срещнат по пътя.

Възползвайте се от това и се опитайте да включите ценностите и културата на вашата компания във вашите отдалечени служители.

Включете и вътрешни за компанията хора

Друга кошмарна история, която може да срещнете, е, когато вашите вътрешни служители се "бунтуват" или не искат да си сътрудничат с външния ви екип. Включването на вътрешни хора във външния екип е важно. Съберете ги предварително, кажете им какво да очаквате и ги уверете, че това няма да повлияе негативно на представянето им. В крайна сметка аутсорсингът трябва да бъде печеливш за вас и вашия вътрешен екип.

Бъдете умерени

Аутсорсингът може да бъде нож с две остриета за бизнеса. Ето защо трябва да установите своите стратегии и внимателно да ги управлявате, за да сте сигурни, че са в съответствие с целта ви. Един от начините да сте умерени при аутсорсинга е да потърсите доставчик, на когото можете да разчитате за вашите бизнес нужди.

Подходящ аутсорсинг партньор не просто ще свърши работата. Той ще ви помогне да се чувствате сигурни и защитени, когато му предавате информацията и ресурсите си.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.