Как технологиите решават проблемите с усещането за принадлежност на служителите?

Как технологиите решават проблемите с усещането за принадлежност на служителите?

Принадлежността се нарежда високо в йерархията на нуждите на Маслоу - хората са психологически настроени да търсят приемане. Когато усилията ни се провалят, болката от социалното отхвърляне е реална, като следва същите невронни пътища като физическата болка.

За съжаление, много съвременни организации имат проблем с принадлежността, пише Forbes. Скорошни проучвания показват, че 25% от служителите смятат, че не принадлежат на работното си място, а 40% от служителите се чувстват изолирани.

Когато служителите чувстват, че не принадлежат, представянето им страда и е значително по-вероятно да потърсят работа другаде.

Пандемията и вълната от компании, които не разполагат със стратегия за насърчаване на принадлежността на служителите и връзките между тях, са основни фактори, които подхранват проблема.

Точно както отдалечените и хибридни компании са се научили да използват технологии за управление на разпределени екипи и дистанционно сътрудничество, може би е време и други компании да обмислят технологично решение на проблемите с принадлежността.

Високата цена на слабата принадлежност

Залогът е голям, така че да се гарантира, че служителите се чувстват приети и принадлежащи там, където работят. Това намалява значително текучеството и подобрява цялостното представяне в работата.

Когато принадлежността липсва, абсолютно всякакви инициативи за включване се провалят. Първо, без силно чувство за принадлежност, доброволното текучество се увеличава, особено сред слабо представените групи.

Принадлежността също е от решаващо значение за насърчаване на чувството за психологическа безопасност, което позволява на служителите да бъдат напълно себе си на работа - включително да бъдат открити и автентични по отношение на раса, пол, сексуална ориентация, етническа принадлежност, и да се чувстват комфортно да изразяват мнения и идеи.

Освен това изследванията показват, че психологическата безопасност подобрява динамиката на екипа, вземането на решения, иновациите и креативността.

Възприемане на технически подход към принадлежността

Технологиите започват да се справят с проблема с принадлежността към работата. Един такъв стартъп е Helm, който е изградил софтуер, предназначен да насърчава принадлежността на служителите и да дава на служителите пространство да бъдат автентични.

Вдъхновението зад Helm е свързано с преживяване на съоснователите Остин Драбик и Томи Хилър. Техни приятели, които са завършили колеж около 2020 г., е трябвало да бъдат включени дистанционно - често неуспешно, в отдалечено работещи екипи. Скоро те са започвали да си търсят друга работа.

"Представете си, че се местите в нова страна. Не говорите езика, не познавате никого там и не знаете къде отивате. Ето как се чувстваха тези хора, когато започнаха работа - изгубени, тревожни, несигурни към кого да се обърнат. Разбрахме, че общият фактор сред тези, които скачат от работно място на работно място, е, че не чувстват, че принадлежат някъде, че нямат връзка с никого от компанията", коментира Остин Драбик.

Helm се справя с принадлежността по няколко различни начина. По време на адаптирането например приложението автоматично въвежда нови служители в екипа и предизвиква взаимодействие чрез предоставяне на информация за новите служители и това, което те правят.

Дигитални инструменти, човешки взаимоотношения

Софтуерът, създаден специално за насърчаване на принадлежността на служителите, може да е нов, но идеята технологиите да помагат за насърчаване на връзките между служителите със сигурност не са. Правилните технически инструменти, използвани по правилния начин, могат да помогнат за изграждането на силни взаимоотношения и общности дори сред служители, които работят дистанционно.

Въпреки че технологията никога не може да замени чувството за принадлежност, тя може да бъде мощен инструмент за улесняване на взаимоотношенията. Целта на технологиите не е да заменят социалните въздействия, а да ги допълнят.

Ако към този софтуер се подходи като към инструмент, който да се използва за конкретен проект, то той ще работи за бизнеса по успешен начин.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.