Акцентите в новия брой на сп. ENTERPRISE за м.юни-юли
В новия брой на сп. ENTERPRISE за м. юни-юли планирахме да се фокусираме върху плана „Орешарски” и по-специално върху мерките, целящи цялостно оздравяване на икономическата среда и условията за развиване на бизнес. Само преди няколко седмици беше невъзможно да предвидим, че с едно единствено действие новият премиер ще обезсмисли опитите ни за задълбочени икономически прогнози, слагайки голяма черна точка както върху гласувания кредит на доверие на ръководеното от него „новородено” правителство, така и върху авторитета си на опитен и разумен финансов експерт. Задкулисният избор на Делян Пеевски за шеф на ДАНС разби на пух и прах и най-плахите илюзии, че България върви към край на политическата нестабилност, настъпила с падането на правителството на ГЕРБ през февруари. Резултатът – безпрецедента криза на доверието и масови протести срещу политико-олигархичното статукво.
Колкото и да сме фокусирани върху динамиката на социалните процеси в страната, като бизнес издание няма как да не се з апитаме: какво е с ъстоянието на българската икономика след половин година, белязана от икономическа нестабилност и социално недоволство? Ето защо решихме да навлезем по-надълбоко в икономическите измерения на политическата криза, като потърсим мненията на икономисти, финансисти и представители на бизнеса. Те, уви не са много обнадеждаващи. Както икономистът Лъчезар Богданов заяви пред ENTERPRISE, “ситуацията е патова и не се вижда полезен ход”. Неслучайно и реакциите на бизнеса са поляризирани - от призива за моментална оставка на правителството и предсрочни избори на КРИБ до по-умерената позиция на БСК, която дава срок на управляващите от една година, за да осъществят някои ключови законови промени и икономи чески мерки и да подготвят за нов вот през 2014 г.
Извън строго политическия дневен ред, имахме възможността да разговаряме с председателя на Асоциацията на българските износители и изпълнителен директор на Приста ойл Иво Тодоров за състоянието на българските експортни компании. Решихме да запознаем читателите на ENTERPRISE и с най-известните световни практики при враждебното поглъщане на компании, както и с възможностите фирмите да се защитят от такива черни сценарии. За предприятията, които планират инвестиции в енергийна ефективност, публикуваме анализ на актуалните инициативи в подкрепа на зелени бизнес проекти.
Мениджърите пък ще могат да получат съвети за повишаване на мотивацията чрез развиване на потребността от постижения и да научат повече за развиването на „работодателски бранд“ (employer branding) лично от водещия световен специалист в областта Том Кроуфърд.
В рубриката ни за интелигентно управление фокусът е върху най-новите тенденции при CRM решенията и системите за управление на производствени предприятия. Подготвили сме и актуална информация за явлението crowdfunding, както и за начина, по който новите онлайн платформи к ато Dropbox, Google Drive, Evernotе, Facebook, и Pinterest променят бизнеса, отваряйки нови и нови възможности за предприемачите.
И накрая, макар и съвсем естествено общественото внимание да е приковано върху очакваната развръзка от продължаващите над месец протести, все пак искаме да ви припомним, че летния сезон вече започна и не е лошо да помислим за заслужена ваканция. За тази цел ще се разходим до турския остров Гьокчеада, който, освен близката си локация, предлага и отлични условия за любителите на сърфа. Представяме ви и най-интересните модели от Автосалон София 2013.
Последният брой на списание ENTERPRISE е на можете да откриете във веригите на Лукойл и ОМВ, както и по РЕПовете в София.