Ericsson представи четири нови решения в подкрепа на доставчиците на комуникационни услуги с цел да могат да се възползват от новите бизнес възможности, които се откриват с приближаването на ерата на 5G. Решенията ще бъдат демонстрирани по време на Световния мобилен конгрес, който ще се проведе в Барселона от 22 до 25 февруари тази година.
Благодарение на Интернет на нещата, 5G и облака, доставчиците на услуги ще стават свидетели на все по-голям брой разнообразни начини за използване на мрежите, които респективно ще изграждат нови стойностни вериги, финансови модели и бизнес перспективи. За да могат да се възползват от тези възможности, доставчиците на услуги ще трябва непрекъснато да се трансформират и да въвеждат нови начини за създаване на стойност за потребителите.
Наред с този развой, производителността на мрежата придобива все по-голямо значение и става все по-предизвикателна задача. Ново проучване, което ще бъде публикувано в специалното издание на Ericsson Mobility Report за Световния мобилен конгрес, разкрива, че лошото качество /респективно изживяване/ при стрийминг на видео може на практика да има двойно негативен ефект, тъй като не само намалява стойността на търговската марка на доставчика на услугата, но и помага на конкурентни марки да увеличат своята.
Представяне 1: Мобилен широколентов достъп за всеки
Последният Ericsson Mobility Report прогнозира, че до 2021 г. 90 процента от глобалното население ще бъде покрито с WCDMA/HSPA мрежи за мобилен широколентов достъп. Същевременно над 50 процента от жителите по цял свят днес все още не разполагат с достъп до интернет – особено в развиващите се страни. Това обаче дава голяма възможност за мобилните оператори.
В подкрепа на визията за осигуряване на мобилен достъп до интернет за всички Ericsson решава три различни предизвикателства: увеличаване на производителността на мрежата, подобряване на оперативната ефективност и намаляване на разходите за мобилно широколентово покритие. WCDMA Flow of Users на Ericsson удвоява производителността на мрежата върху съществуващата инфраструктура, Zero Touch WCDMA увеличава трикратно оперативната ефективност на мрежите, а Mobile Broadband Expander драстично намалява общата стойност на собствеността с до 60%, като същевременно опростява използването на всички съществуващи стотици хиляди 2G мрежови точки.
Мобилен широколентов достъп за всеки/Mobile Broadband for Everyone ще бъде наличен през второто тримесечие на 2016 г.
Представяне 2: Осигуряване на Extreme App Coverage (изключително покритие на приложението)
Като част от еволюцията към 5G и с цел подобряване на производителността и ефективността на съвременната LTE технология, и същевременно в отговор на нуждите на мрежите, предизвикани от нарастващия трафик на данни, Ericsson представя нов Ericsson Radio System хардуер и софтуер. Тези нови продукти обезпечават първото в света търговско предлагане на мрежова архитектура за Cloud RAN, поддържаща пикови LTE скорости за трансфер на данни от 1Gbps, наред с радиодостъп с хипер-потенциал.
Ericsson Radio System се допълва и с три нови продукта за радиодостъп, поддържащи 4x4 MIMO и нови спектърни честоти. Ефективният отговор на потребителските нужди от възможно най-голямо „покритие на приложението“ респективно ще доведе и до изисквания за мулти-гигабитови капацитети и мулти-лентови решения в устройствата за пренос, на които Ericsson отговаря с новите микровълнови допълнения към Ericsson Radio System.
Extreme App Coverage ще може да се доставя от началото на второто тримесечие на 2016 г.
Представяне 3: Experience Centric Managed Services
За абонатите производителността на мрежата и потребителските изживявания добиват все по-голямо значение. За да подкрепи операторите да се фокусират върху потребителското изживяване, Ericsson представя функциите Service Operations Center (SOC) и Experience Management Center (EMC) – част от цялостното предложение Experience Centric Managed Services.
SOC следи в реално време представянето на услуги като видео стрийминг и сърфиране в интернет, което впоследствие трансформира и съотнася към изискванията за производителност на мрежата. EMC проследява изживяванията и реакциите от страна на ползвателите чрез методи като проучвания сред потребителите, анализи на активността в социалните мрежи, изследване на общата оценка на представянето (Net Performance Score) и анализ на ефективността на представяне, и впоследствие ги трансформира и съотнася към изискванията за резултатност на услугата.
Операторите, които познават в дълбочина както качеството на услугите си, така и оценката на потребителите за изживяването, което им осигуряват те, имат много по-добри възможности за подобрения и надграждане и в двете направления.
Новите функции на Experience Centric Managed Services са вече налични на пазара.
Представяне 4: Revenue Manager
Revenue Manager е конвергентен продукт за таксуване в реално време, предназначен за доставчиците на цифрови услуги. Той е изграден върху изключително иновативна, облачно базирана, извънредно приспособима към конкретните нужди на клиентите архитектура, която осигурява нови нива на автоматизация, гъвкавост и оперативна ефективност. Това е първата система в помощ на бизнеса (BSS), създадена в отговор на възможностите и предизвикателствата на Свързаното общество.
Продуктът позволява на доставчиците на услуги да въвеждат нови продукти и услуги на пазара в рамките на дни, да се възползват от нови източници на приходи с възможност за споделянето им в реално време, както и да проследяват потребителското изживяване чрез персонализирани „омни-канални“ взаимодействия, вградени инструменти за анализ и унифицирани политики за контрол.
Revenue Manager 16 ще се предлага от юни 2016 г.