Девет примера как компаниите за разплащане ползват и изследват употребата на AI

Девет примера как компаниите за разплащане ползват и изследват употребата на AI

Дори при опасения за балон и потенциални регулаторни ограничения, фирмите за платежни технологии се надпреварват да разработват продукти, които използват генеративен изкуствен интелект (AI), защото залагат на стабилно търсене в близък и дългосрочен план.

Генеративният изкуствен интелект се превърна в една от най-големите тенденции в технологиите през последната година. В разплащателната индустрия фирмите правят инвестиции и подготвят различни стратегии, докато търсят най-добрите начини за прилагане на технологията пише American Banker.

Медията обобщава как големи и малки компании за разплащания разработват базирани на AI продукти и услуги.

Mastercard

Mastercard разшири своя консултантски бизнес в края на октомври заради генеративния изкуствен интелект. Компанията смята, че заради генеративния AI и сложния икономически климат е необходимо да заложи на нов опит и да актуализира пазарната си стратегия.

През последните няколко години Mastercard се фокусира върху получаването на приходи от консултации, технологии и управление на риска, тъй като регулаторните и икономическите промени оказват натиск върху таксите за карти. Компанията използва AI модели, за да повиши сигурността на трансакциите, и разширява приложението на технологията и върху други услуги и операции.

Консултантската група на Mastercard ще идентифицира и интегрира употреби на генеративен AI за подобряване на клиентското изживяване, тестване на продукти и общи бизнес проблеми.

Stripe

Компанията за плащания добави няколко нови инструмента за изкуствен интелект през последните месеци, включително някои чрез партньорство с OpenAI, подкрепяната от Microsoft лаборатория, която разработва ChatGPT.

Stripe свърза своята технология за плащания с OpenAI, за да обработва плащания, да открива нарушения при осъществяването на услугите си, вкл. потенциални измами, и да мащабира функциите за обслужване на клиенти.

Block (предишно наименование Square)

Block представи 10 генеративни AI функции в края на октомври, които продавачите могат да използват за автоматизиране на операции, работни и други процеси. Внедряването на технологията е част от инициатива, с която да се предоставят на малкия бизнес нови инструменти за изкуствен интелект.

Един такъв инструмент е генериране на менюта с изкуствен интелект за ресторанти и функция за снимки, която помага на фирмите да добавят генерирани от изкуствен интелект фонове на изображения. Има и инструмент за персонализиран имейл маркетинг, който помага за създаване на теми и съдържание на имейли, инструмент за съобщения на екипи, който помага на работодателите, използващи Square Team Communications, да генерират съобщения до персонала, и т.н.

Commonwealth Bank of Australia

Банката проучва как може да използва генеративен изкуствен интелект за създаване на "дигитални потребители" за тестване на нови продукти. На технологична конференция, която се проведе в Сидни, Австралия, през октомври Дан Джермин, главен учен по вземане на решения в банката, коментира, че генеративният AI обработва и интерпретира езикови модели от групи човешки потребители и хиляди съобщения и друго съдържание, за да създаде "нови резултати". Банката ще използва тази информация, за да създаде чатботове, които ще извършват експерименти върху продукти, за да преценят как тези продукти могат да се продават на различни аудитории.

На практика банката използва симулация на изживявания от ежедневието, за да подражава на човешкото поведение и да тества дали тези чатботове могат да осигурят качествено и количествено разбиране за това как клиентите могат да реагират на променящите се контексти, ежедневните финансови предизвикателства и нови продукти.

Банката допълва, че не планира да замени хората при осъществяването на пазарни проучвания.

Brex

Brex приложи генеративен AI за отчитане на разходите на корпоративни служители и плащания за дейности, например пътувания, като се отчитат резервации и поръчки и се архивират разходи. Компанията за плащания казва, че новият AI може да намали количеството труд, необходим за попълване на корпоративни формуляри за възстановяване на средства, както и да улесни планирането на пътувания.

Brex предвижда автономен AI агент, който има достъп до корпоративния календар на служителя и вътрешните данни, за да обработва автоматично плащания и възстановяване на суми в реално време.

Visa

Visa стартира фонд от 100 милиона долара през октомври, за да инвестира в компании, които изграждат инструменти, базирани на генеративен AI. Картовата мрежа може да използва фонда и собствения си мащаб като международна разплащателна мрежа за разработване на нови езикови модели, които могат да рационализират обработката на плащанията, да се борят с измамите и да създават услуги за търговци, емитенти и потребители.

Фондът може да се включи и в други програми на Visa, които насърчават развитието на финтех технологиите.

Amazon

Amazon планира да инвестира най-малко 1,25 милиарда долара и максимум 4 милиарда долара в стартъпа за генеративен AI Anthropic и да вземе миноритарен дял в компанията.

Amazon се състезава с Microsoft, Google и Meta, за да спечели клиенти и финансови институции, които често работят с трите компании по проекти, изискващи облачна технология, наред с други приложения.

Anthropic ще използва Amazon като свой основен доставчик на облак, като потенциално ще свърже AWS клиенти с AI технологията на Anthropic. През юни Amazon стартира AWS Payment Cryptography, която позволява хоствана в облак технология за плащане, в конкуренция с фирми като IBM и Microsoft. Технологията позволява надграждането на плащанията да се извършва дистанционно, вместо да се използва хардуер, което може да ускори разплащанията.

Klarna

В края на септември Klarna прие ChatGPT Enterprise, форма на ChatGPT, предназначена за корпоративна употреба. Шведската компания за финансови услуги използва интерфейс за програмиране на приложения, за да свърже своя персонал с ChatGPT. Технологията се прилага в работата на служителите, вкл. програмиране, обслужване на клиенти и някои продажби.

Klarna предоставя набор от банкови услуги в Швеция и е известна в световен мащаб със своите технологии за кредитиране на вноски и пазаруване. Klarna използва ChatGPT, за да подготвя продуктови препоръки за потребителите, които искат съвет от платформата относно пазаруването.

Програмата е предназначена също така да позволи на потребителите да поискат общи артикули като "обувки" и да получат персонализирана оферта, която се основава на историята на пазаруване, покупки и плащания на конкретния потребител.

Ant

Китайският гигант за електронна търговия Ant през септември започна да тества две нови AI програми, предназначени за финансови услуги. Zhi Xiao Zhu 1.0 поддържа анализ за професионалисти, които работят в сферата на финансите. Zhi Xiao Zhu 2.0 е предназначен за потребителска употреба, като използва нови форми на AI, за да позволи прозрения за индивидуално инвестиране, бюджетиране, пенсионни спестявания и други финансови продукти.

Ant е свързана с Alibaba и Alipay, като така предоставя широка гама от плащания и други финансови услуги за потребителите в Китай, както и за китайски потребители, които живеят или пътуват до други страни.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.