През последните години ползването на кредит стана съвсем обичайно нещо. Възползването от всякакви видове потребителски кредити обаче, не трябва да става емоционално и първосигнално, а да е решение, взето на базата на старателно планиране и проучване. За да не се получи така, че всъщност нямаме възможност да обслужваме задължението си и да станем нередовен платец. На практика, това се случва често, но така или иначе, сумата си остава дължима и кредиторът има право да си потърси вземането. Обикновено първо се опитва да се справи сам, след което възлага вземането за събиране от външни доставчици на такива професионални услуги, като колекторски агенции.
Тук трябва да отворим една скоба и да уточним, че колекторските агенции се явяват наши партньори и консултанти в това най-бързо и адекватно да се справим със задължението си. Защото взимайки бърз кредит или стока на изплащане, ние поемаме ангажимент и отговорност да покриваме вноските си в определения срок, според договора, с който сме се съгласили. Възникват различни ситуации и невинаги това е възможно, а когато насреща ни има професионалист, който с разбиране и компетентност изготви план, по който да можем да изпълним задълженията си, това винаги е от полза.
Такъв е случаят с най-голямата колекторска агенция в България – ЕОС Матрикс. Тя съществува на българския пазар от повече от 15 години и е част от международната финансова група EOS Group, която има над 30-годишен опит в събирането и изкупуването на вземания. В страната над 350 висококвалифицирани служители на ЕОС Матрикс прилагат международно приети добри практики за работа. Все още обаче, отношението към колекторските агенции е в голяма степен негативно. И това идва от неразбирането на същината на дейността, която те извършват.
Всички знаят, че този тип фирми се стараят да съберат възможно най-бързо просрочени задължения, но е важно да се осъзнае факта, че всъщност колекторските фирми се явяват като медиатори във взаимоотношенията между кредитор и просрочил клиент. И двете страни изпитват затруднения, вследствие на тази ситуация, а ЕОС Матрикс помага за бързото ѝ разрешаване по разумен и за двете страни начин.
Така, служителите на ЕОС Матрикс не само консултират кредиторите в какъв срок е добре да потърсят просрочилите клиенти при възникнало забавяне, но и помагат на изпадналите в затруднение потребители да се справят със задължението си. Подхожда се индивидуално към всеки отделен човек, съобразявайки се с индивидуалните обстоятелства и причини за забавянето. А един от основните ефекти от работата на служителите по събиране и управление на вземания на ЕОС Матрикс е да помогнат на просрочилите клиенти не само да се справят със сегашното си задължение, но и да не изпадат повече в такава ситуация.