Специалистите по маркетинг и продажби – най-търсени през 2013 г.

На глобално равнище компаниите поставят силен акцент върху отварянето на нови работни места, като тази тенденция важи в пълна сила и за българския трудов пазар. Това показва последният доклад за индекса за бизнес доверие на международната консултантска компания Регус, според който 88% от българските фирми планират да запазят или да увеличат броя на персонала си при 85% в световен план.

Анкетата е проведена сред повече от 26 000 бизнес организации в 90 страни. На международно ниво се наблюдава ръст на бизнес доверието с три пункта спрямо октомври 2012 г. до 114 пункта, докато у нас нарастването е с 18 пункта в сравнение с шест месеца по-рано. Това се дължи основно на нарастването на приходите от продажби на нетната печалба, отчетени съответно от 35% и 29% от фирмите. Половината от компаниите са на мнение, че ще наемат нови служители, като ясно се откроява увеличеното търсене на специалисти по маркетинг и продажби, търсени от 35% от предприятията. В световен план търсенето на търговци е  дори по високо – 57%.

„Показателите, които се открояват не се отнасят само до това, че фирмите търсят да назначат служители, а и че планът им е да инвестират в продажби и маркетинг. Това показва, че компаниите смятат, че сега е точното време да увеличат продажбите си.”, коментира Катерина Ману, Главен мениджър на Регус за Балканите.

Консултантите очертават и друга тенденция на трудовия пазар, а именно, че предлагането на  работа на гъвкаво работно време се превръща в необходимо условие за наемане на работа, което е ключово за обезпечаване и задържане на най-добрите служители за всяка една компания. „Много млади хора навлизат на пазара на труда, а те имат много различно отношение към работата, като поставят гъвкавостта и качеството на живот над по-традиционните съображения. Гъвкавото работно време носи допълнителни предимства, като помага на бизнес организациите да намалят разходите за постоянно офис пространство и да увеличат продуктивността на персонала.", посочва още Катерина Ману.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.