Проучването "Онлайн потребителите и тяхното преживяване по време на покупка" в Централна и Източна Европа - Македония, България, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения, Турция, представи г-жа Жанет Найденова, Маркетинг консултант, JNN Consult.
Ритейл индустрията се намира на 4 - то място по онлайн потребление. Потребителите гледат бранда независимо къде е, те очакват да видят потенциала на този бранд, каза г-жа Найденова.
Как потребителите у нас ползват медиите и Интернет - чете се и се гледа всичко, слуша се. България води лидерската позиция по честота и позиция на ползване на Интенет, идва после радио и телевизия, докато принт медиите са по-слабо застъпени.
Ежедневно 73% от потребителите използват интернет. Над 5 часа е времето, прекарвано в мрежата. И тук идва въпросът, защо след като голяма част от потребителите са в Интернет, защо маркетинг бюджетите не следват тази позиция.
Смартфонът доминира като средство за свързване с интернет. Toва означава, че българинът е early adaptors и следва тенденциите, коментира експертът.
Според проучването много често българинът докато гледа телевизия е и в интернет, т.е застъпен е мултискринингът. Най-често се сърфира, проверяват се мейли, търсят продукт, който са видяли по време на ТВ реклама. Балансирането по различните канали за постигане на повече потребление ще бъде решаващ за бъдещето на дигиталния маркетинг, смята Найденова.
Тенденция, която ще набира сила е "пуш маркетинга" - когато потребителят е близо до ритейл обект, вие може да изпратите съобщение, с което да го приканите да дойде. Мобилните устройства все повече влизат в ритейл сектора и адаптирането ще бъде определящо за бъдещето на сегмента.
Интернет не променя причината поради която хората купуват, променя начина, каза Найденова.