Влошени корпоративни финансови резултати със сигурност ще засегнат отрицателно маркетинговото планиране и разходите. Това показват резултатите от проучване на CMO Council и Zeta Global, осъществено през първото тримесечие на 2024 г.
Общо 53% от анкетираните главни маркетингови директори на B2C компании и 41% - на B2B компании, казват, че лошото корпоративно финансово представяне вероятно ще повлияе на разходите за маркетинг, пише Emarketer.
За B2C компаниите сред другите ключови фактори за свиване на маркетинговите разходи се нареждат търсенето и намеренията на клиентите, икономическият климат, потребителските разходи и оптимизма на потребителите, пазарни прекъсвания и настроения.
За B2B маркетолозите другите фактори за промяна на маркетинговите разходи са икономическият климат, търсенето на клиентите, перспективите пред бизнеса, пазарните настроения и прекъсвания.
Във времена на икономическа и корпоративна несигурност става по-важно маркетинговите стратегии да се съгласуват с финансовите цели. Въпреки това само 22% от маркетинговите и финансовите директори на компании са склонни да си сътрудничат помежду си, според проучване от август 2023 г. на Съвета на СМО.
Близо една четвърт (24%) от търговците в Северна Америка посочват вземането на решения, базирани на данни, като най-важната област за съгласуване на маркетинговите и финансовите цели, установява същото проучване.
Маркетинговите екипи често служат като връзка с други отдели, като финанси, продажби и операции. Развитието на близки взаимоотношения във всеки екип е от съществено значение за поддържане на крайния резултат на организацията.
В краткосрочен план обаче най-важни са потребителите и техните настроения и намерения. B2C маркетолозите често коригират бюджетите поради търсенето на пазара, нивата на запасите, конкурентния натиск и цялостното бизнес представяне. В B2B обаче дългосрочните покупки с висока стойност са по-засегнати от икономическия и политическия натиск.