Маркетолозите ще работят по-усилено в три ключови области: създаване на видео съдържание, събиране на данни от първа страна и задържане на човека в цикъла на чатбота.
Нито едно от тях няма да е лесно, но предприемчивите търговци ще пожънат успехи, ако яхнат вълната на тези тенденции, според marketingprofs.com.
Всички на видеото
Колко популярно е видео съдържанието?
Според статистиката, събрана от Oberlo:
- 91% от потребителите искат да виждат повече онлайн видео съдържание от брандове;
- 66% намират кратките видеоклипове за най-ангажиращия тип съдържание в социалните медии;
- 86% от специалистите по маркетинг използват видео като маркетингов инструмент.
Очевидно търговците - или поне повечето, чуват клиентите си. През 2024 г. обаче усилията за видео маркетинг ще се удвоят и утроят.
Видео каналът е мощен начин за генериране на ангажираност на публиката, демонстриране на продукти и създаване на по-дълбоки връзки с потенциални клиенти. ANA прогнозира, че предаването на живо също ще увеличи популярността си, защото позволява взаимодействие в реално време дава тон на автентичност.
Брандовете, които са домакини на събития, предавани на живо - представяне на продукти, изживявания зад кулисите на бизнеса и т.н., осигуряват на публиката си потапящо и завладяващо съдържание.
Всеки интелигентен търговец ще използва записите от събитията на живо - ще ги редактира и ще публикува отново съдържанието като записан уебинар и/или фрагменти в социалните медии.
Друг тип видеоклипове също ще привлекат внимание през 2024 г.: видео обратна връзка с клиенти. Повечето компании анкетират клиентите си, за да научат какво върви правилно или не в бизнеса. Все повече компании ще започнат да събират видео обратна връзка.
Постепенен край на данните на трети страни
По-строгите разпоредби за поверителност и оттеглянето на бисквитките на трети страни принуждават маркетолозите да обърнат сериозно внимание на това откъде печелят клиенти. През 2024 г. търговците ще прекъсват отношенията си с доставчици на данни от трети страни и ще се заемат сериозно със събирането на данни от първа страна.
Какво означава това? Достатъчно е да се каже, че купуването на списъци ще бъде заменено с съставянето на списъци. Това е по-дългосрочна игра и определено по-сигурна.
Данни от първа страна - данни, събрани директно от вашата компания - позволяват на търговците да персонализират кампании, да изграждат дългосрочни взаимоотношения с клиенти и да подобряват цялостното изживяване.
Предимствата на данните от първа страна са, че те са качествени и точни, има контрол върху поверителността, собствеността е на компанията, насочването на кампаниите се подобрява.
Данните на трети страни идват със значителни опасения за поверителността, главно защото това са данни, които организациите събират и обобщават от източници, които не са техни собствени. Някои от основните опасения за поверителността, свързани с данните на трети страни, включват дали потребителят е предоставил изрично съгласие за споделяне на неговите данни, дали тези данни са точни и откъде са получени.
Повече внимание към AI чатботовете
Все повече ще се шуми около генеративния изкуствен интелект и чатботовете, базирани на генеративен ицзкуствен интелект (AI).
Маркетолозите отдавна се интересуват от чатботове и обещанието на генеративния AI е, че някой ден алгоритъмът ще се справя с клиентски заявки, ще реализира продажби и ще намали изоставените кошници. Този ден обаче още не е настъпил.
Според Statista пазарът на AI чатботове се очаква да достигне почти 455 млн. долара до 2027 г. Подходът на търговците обаче трябва да е предпазлив. Анализаторът от Forrester Роуън Къран предупреждава да не се използва автономен генеративен изкуствен интелект в чатботове заради риск от генериране на съдържание, което може да има отрицателен ефект върху брандовете.
Това не означава, че AI въобще не трябва да се използва при обслужването на клиенти, просто приложението му трябва да бъде внимателно. Има твърде много рискове, свързани с напълно автономните AI чатботове, и хората все още са необходими.
Ако искате да сте в крак в тенденциите и иновациите в търговския сектор и индустрията, посетете първото retail събитие за годината: Retail & Manufacturers Community Day. Вижте повече за лекторите и условията за регистрация на сайта на събитието: https://retailsummit.enterprise.bg/