Три тенденции, които ще влияят върху поведението на потребителите през 2024 г

Три тенденции, които ще влияят върху поведението на потребителите през 2024 г

Въпреки растящата инфлация и свиването на разходите, потребителите искат да се поглезят понякога и са готови да участват в уникални изживявания при пазаруване.

Emarketer обобщава три тенденции при пазаруване и как търговците на дребно да се възползват от тях.

Чувствителност към стойността

Потребителят се стреми да се ориентира към стойността и да намали разходите. Потребителите все повече пазаруват в магазини с намалени цени и искат да са готови за евентуални насрещни икономически ветрове.

Потребители с широк диапазон от доходи пазаруват в по-евтини магазини. Все повече потребители са склонни да сменят дори предпочитан търговец на хранителни стоки, за да спестят пари, според доклад от февруари 2024 г. на Advantage Solutions.

Има и елемент, при който потребителите искат да се поглезят. Това е т.нар. достъпен лукс - продукти, които могат незабавно да подобрят настроението им, например билети за кино или продукти за красота.

Предвид че за 2024 г. се очаква висока инфлация потребителите ще продължат да съобразяват разходите си. Търговците на дребно трябва да наблегнат на стойността в маркетинговите си кампании и да се фокусират върху програмите за лоялност.

Целта на in-store се разширява

Идеята, че един магазин предоставя повече от просто място за пазаруване, навлиза все повече. Това принуждава брандовете да преосмислят как създават своя физически отпечатък, максимизират стойността му и предоставят изживявания, които са в съответствие с бизнес целите.

Lowe"s например разшири програмата си "направи си сам", за да предложи работилници за ремонт на дома, насочени към купувачи на жилища. В магазините от веригата се предлагат и някои семейно ориентирани събития. Така търговците дават приоритет на изграждането на взаимоотношения с клиентите, а купувачите тестват продукти и взаимодействат с експерти в магазина.

Изскачащите прозорци като печеливша стратегия

Изскачащите прозорци са мощна печеливша стратегия. Търговецът на дребно печели експозиция, способност да се ангажира с клиентите и прозрения за възможно постоянно местоположение. Използвайте ключови сезонни моменти - например лятната ваканция или връщането в училище, като отправна точка за изскачащ прозорец, както и за да научите повече за клиентите си.

Що се отнася до търговците, електронната търговия навсякъде, TikTok и социалното видео и генеративният изкуствен интелект (AI) са трите основни тенденции, които търговците на дребно по целия свят наблюдават с интерес тази година, според проучване на MediaOcean, проведено в края на 2023 г. от TechValidate.

Най-популярните търговски случаи на използване на генеративен AI сред професионалистите в търговията на дребно в световен мащаб включват генериране на продуктови препоръки, създаване на разговорни цифрови асистенти за пазаруване, създаване на виртуални модели за страници с подробности за продукта, според проучване на Salesforce.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.