Предизвикателствата пред маркетинга от 2022 г. се пренасят и в 2023 г. Ръстът на разходите за реклама се забавя, инфлацията е най-важна за потребителите в момента и може би се задава апокалипсис в търговията на дребно.
Има обаче три области на маркетинга, където може да се очаква стабилен растеж през годината. Insiderintelligence.com обобщава.
Рекламните разходи за мобилни приложения растат
Рекламните разходи за инсталиране на мобилни приложения в САЩ се увеличиха с почти 25% миналата година и ще нараснат с още над 15% тази година, прогнозира анализаторът Зак Голднър.
Това изпреварва общия ръст на цифровата реклама, който се очаква да достигне 12% тази година.
Това е добра новина за Apple. Компанията се превръща в доминиращ гигант при публикуването на реклами.
Това, разбира се, е добре дошла новина и за Google и Meta, които се конкурират с Apple за рекламни разходи за мобилни приложения.
Видео съдържанието увеличава времето, прекарано в социалните медии
Очакванията са тази година потребителите в САЩ да прекарат средно 1 час и 46 минути във всички платформи, които използват, в сравнение с 1 час и 23 минути през 2019 г. (преди пандемичния скок в активността в социалните медии).
Този растеж се дължи на увеличаването на потребителите във Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat и TikTok.
Само една социална медийна платформа - Tumblr, се очаква да загуби потребители тази година (в сравнение с 2019 г.).
Повишеното видеосъдържание увеличава прекараното време в социалните медии и то не само в TikTok и Instagram, но и в платформи като Pinterest, които традиционно не залагат на видеоклипове.
Според различни прогнози до 2024 г. близо 60% от времето в социалните платформи ще бъде прекарано в гледане на видео, което представлява 9% от цялото дигитално прекарано време.
Click-and-collect продажбата на хранителни стоки изпреварва общия растеж на електронната търговия
През 2023 г. се очаква общите продажби на електронна търговия с хранителни стоки в САЩ да нараснат общите продажби на електронна търговия с хранителни стоки в САЩ. Това изпреварва общия ръст на онлайн продажбите от 10,5%.
Въпреки че много потребители се върнаха в реалните магазини след коронавируса, click-and-collect опцията остава популярна и това потребление расте. Увеличава се делът на хранителните магазини за електронна търговия в общите продажби чрез click-and-collect от 54,5% от продажбите през 2022 г. до 56,8% през тази година.
До 2026 г. 63,4% от общите продажби чрез click-and-collect ще са на хранителни стоки, прогнозира медията.