Маркетингът в TikTok се превръща в следващото голямо нещо за компаниите, които планират да увеличат видимостта на своята марка чрез социалните медии.
Един от въпросите, които възникват, е кои са най-добрите практики, които да следвате, за да гарантирате, че ресурсите, инвестирани в създаването на съдържание за тази мрежа, имат положителни резултати и ROI, пише readwrite.com.
За да помогне на мениджърите на социални медии да разберат до каква степен бизнесът може да се възползва от стартирането на акаунт в TikTok, както и да вземат решения, базирани на данни, екипът от Socialinsider наскоро осъществи проучване на ефективността на платформата.
Резултатите разкриват няколко забележителни и полезни прозрения.
Средна честота на публикуване
Средната честота на публикуване в TikTok през 2022 г. е 20 видеоклипа от акаунт на месец. Този брой непрекъснато расте, което също е важно за потребителите на мрежата.
След като някои от най-визионерските марки, които се присъединиха към TikTok, спечелиха огромна популярност и успех в рамките на платформата - марки като Duolingo или RedBull например, все повече бизнеси започнаха да се чудят какво могат да направят, за да ги последват.
На първо място, всяка компания, която иска да се присъедини към TikTok, трябва да знае, че в тази платформа автентичността и креативността са най-важни.
Въпреки че всяка марка очевидно е уникална и трябва да разработи визия и концепция, подходящи за нейната идентичност, има някои трикове, които могат да се приложат в оптимизираната маркетингова стратегия за платформата. Например, когато разглеждаме препоръчителния брой видеоклипове за публикуване на месец, в повечето успешни акаунти в TikTok средният брой е 20.
Споменавания
При включване на споменаване видеоклип в TikTok получава по-висок процент на гледане. TikTok е страхотна платформа, на която марките могат да опитат да използват инфлуенсър маркетинг. Благодарение на по-хуманизирания подход и съдържание създателите намират свързването с потребителската база на TikTok по-лесно, което прави платформата идеална за такова сътрудничество.
Данните от различни проучвания също показват, че това е доста успешна тактика за фирми, които инвестират в TikTok маркетинг.
Тъй като гледаемостта на съдържанието е най-важният KPI в случая на TikTok, брандовете е важно да знаят, че когато споменават някого, гледаемостта на видеоклипа се увеличава значително.
Избор на песен за музикален фон
Когато избирате песен за видеоклип в TikTok, за предпочитане е да изберете модерно парче, вместо оригинален, специално създаден звук.
Музиката е ключов елемент от видеоклиповете. Когато деконструираме най-популярните видеоклипове в TikTok, една от най-забележителните прозрения, които изскачат, е, че използването на популярни песни увеличава честотата на гледане на публикациите.
Самата платформа разкрива, че алгоритъмът включва видеоклипове на страницата "For You" въз основа на поредица от фактори, като надписи, хаштагове и звуци.
Обикновено, когато предлагате на хората нещо, към което вече са проявили интерес - като в случая с популярни песни, алгоритъмът на TikTok ще възнагради видеоклиповете, които интегрират такива елементи, тъй като това ще накара потребителите да останат по-дълго на платформата и да взаимодействат с нея.