TikTok предлага стимули на създателите на съдържание да публикуват дълги хоризонтални видеоклипове. Платформата през последните седмици изпраща съобщения до избрана група потребители, в които им казва, че ще ги стимулира с повече гледания, ако публикуват хоризонтални видеа с дължина над една минута.
Квалифицираните видеоклипове ще получат увеличени гледания в рамките на 72 часа след публикуването, пише The Washington Post.
За да отговарят на условията, видеоклиповете трябва да са с оригинално съдържание, не могат да бъдат реклами или от правителствени или политически акаунти и трябва да следват насоките на общността.
От известно време TikTok се опитва да премине към хоризонтални видеоклипове, за да конкурира YouTube и стрийминг услуги като Netflix. Платформата постоянно увеличава продължителността на видеоклиповете от 60 секунди на 3 минути, до 10 минути, а сега и 30 минути на избрани пазари, като се надява потребителите да започнат да консумират съдържание и в по-традиционна форма.
Създателите на съдържание обаче не са въодушевени от новината. "Не виждам как хоризонталното дългосрочно съдържание някога ще оцелее на платформата или как платформата ще оцелее при наплив на такова съдържание", коментира Ноа Дженингс, създател на съдържание от Флорида, който има над 1 млн. последователи в TikTok.
Според него с дългите видеа платформата ще изгуби уникалността си и вероятно ще върви към залез.
TikTok предприе агресивни стъпки, за да се препозиционира като приложение за забавление. Според доклад на Insider Intelligence потребителите на TikTok прекарват почти толкова време в платформата, колкото и потребителите в Netflix. Платформата е отворена към повече стрийминг и дългосрочно забавление, за да привлече още рекламодатели и потребители.
Освен игрите, стриймингът е най-голямата категория, когато става дума за потребителски разходи за реклама на мобилни устройства, според доклад на Data.ai. На среща с акционери през 2020 г. Netflix спомена TikTok като основен конкурент, припомня медията.
Много създатели на съдържание и експерти от индустрията виждат този ход като по-пряка заплаха за YouTube, който остава основната дестинация за дългосрочно видео съдържание в социалните медии.
Производството на дългосрочно съдържание, особено в хоризонтален формат, изисква допълнителни усилия, от заснемане до редактиране, и много създатели на съдържание не са щастливи заради допълнителното натоварване. "TikTok се променя толкова много. На всеки няколко месеца те променят своите инструменти и какво означава да бъдеш творец. Трудно е да бъдеш в крак с новото", коментира Асанте Мадригал, създател на съдържание, който публикува за попкултурата и различни новини.
Други създатели на съдържание за TikTok също казват, че не биха публикували хоризонтално видео, защото платформата е привлекателна за потребителите с лесното навигиране, бързината, работата с една ръка и лекотата на използване.
Други създатели на съдържание вече изоставиха TikTok в полза на YouTube и дългоформатното видео, защото YouTube не се променя толкова често. YouTube също така предлага по-стабилна програма за осигуряване на приходи за създателите, а богатата библиотека от съдържание означава, че видеоклиповете могат да натрупат гледания години след като създателите ги публикуват.