Седем принципа за успешна трансформация на физическите събития в дигитални

Седем принципа за успешна трансформация на физическите събития в дигитални

Ако преди, в рамките на вашата маркетингова стратегия, периодично сте организирали събития, свързани с вашия бизнес, сега това е невъзможно заради Covid-19.

Въпреки че дигиталната трансформация на събитията вече започна своя ход много преди пандемията, много предприемачи все още предпочитаха да организират събития лице в лице и само някои комбинираха със стрийминг. Малък дял от тях пое риска да стартира онлайн събития, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Вярно е, че цифровото събитие се утвърди като чудесна възможност за привличане на потенциални клиенти, защото е по-достъпно и може да достигне до по-голям брой хора. Следователно и ползите могат да бъдат по-големи. Така че защо да не използвате по-добре технологията за организиране на дигитални събития, за да стимулирате бизнеса си?

Защо е важна дигиталната трансформация на събитията? Дори когато беше възможно физическото им провеждане, често пътуването спъваше присъствието. Цифровите събития премахват всякакви ограничения. Всеки, който се интересува, от който и да е регион или държава, може да участва без да се налага да пътува, благодарение на технологиите и на интернет.

От друга страна, събитията могат да бъдат безплатни или да са със символична цена, в зависимост от броя на присъстващите лектори и ценните ресурси, които се споделят. Цената на билетите също ще зависи от вашата цел - ако искате да привлечете нови клиенти, да запазите тези, които вече сте имали, да рекламирате нов продукт и т.н.

Цифровите събития ви носят много повече предимства, но как да ги организирате, така че да се свържете с аудиторията си - изданието обобщава няколко ключови принципа.

Няма ограничения за творчеството и иновациите в цифровите събития. Можете да предложите по-добро потребителско изживяване, като интегрирате виртуална реалност и в крайна сметка потребителите ви пак ще могат да са дейни участници и да си взаимодействат.

Изберете мощна платформа за излъчване

Ако не разполагате с бюджет, можете да използвате инструменти за стрийминг на живо като YouTube Live или Facebook Live. С по-мощен софтуер обаче ще дадете по-добро качество на стрийминга.

Разделете сесиите

Преди да популяризирате събитието си, помислете добре как да разделите сесиите и колко време ще ви отнемат. Важно: не всички сесии трябва да бъдат на живо, можете да организирате по една на ден. Разговорите на останалите лектори могат да бъдат записани и публикувани по-късно.

Изберете говорителите внимателно

Зад избора на лектори стои много работа. Изборът на подходящите експерти и теми е един от ключовите елементи за успех на събитието. Обсъдете добре темите и подгответе динамични презентации, за да не отегчавате публиката.

Разчитайте на имейл маркетинг преди, по време и след събитието

Имейл маркетингът е един от най-ефективните маркетингови инструменти. Важно е да изпратите имейли до аудиторията преди събитието, за да го обявите и да ги насърчите да се регистрират. Изпращайте мейли и по време на събитието, за да напомняте за сесиите. И накрая, след събитието можете да изпратите още един имейл с благодарност или анкета, за да разберете колко доволни са участниците и да получите представа какво да подобрите в бъдеще.

Инвестирайте в цифрова реклама

Рекламата в подходящите социални медии е от съществено значение за достигане до по-голям брой хора. Благодарение на сегментирането на публиката ще можете да достигнете до идеалните си клиенти и да ги привлечете към вашето събитие.

Потърсете инфлуенсъри, които ви дават видимост

Разчитайте на инфлуенсъри във вашия сектор, но не се насочвайте към тези с хиляди последователи. Съобразете инфлуенсъра с ценностите на вашата марка. Самите лектори също могат да ви помогнат да споделите вашето събитие, да провеждате томболи и състезания в техните профили.

Включете присъстващите

Накарайте публиката да се чувства важна. Ангажирайте я постоянно. Използвайте чата, за да насърчите въпросите, да пускате игри и т.н. Геймификацията друг елемент, който можете да приложите във вашите събития, така че вашите участници да се забавляват, да си взаимодействат и да бъдат активни.

Можете също така да ги насърчавате по време на сесиите на живо да споделят снимки или видеоклипове в социалните медии с предварително избран хаштаг. Един от начините да ги мотивирате е да им предлагате подаръци в замяна на това действие.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.