Ръстът на глобалните разходи за реклама ще се забави до 3,3% през 2023 г.

Ръстът на глобалните разходи за реклама ще се забави до 3,3% през 2023 г.

Глобалните разходи за реклама се очаква да се увеличат с 23 млрд. долара през 2023 г. и да достигнат почти 728 млрд. долара. Това ще представлява забавяне на растежа в сравнение с 2022 г. до 3,3% на годишна база от 7,9%, посочва се в доклад на рекламната и маркетингова агенция Dentsu.

Очакванията за ръста на разходите за реклама на компанията се коригират надолу - през декември 2022 г. тя прогнозира 3,5% годишен ръст през 2023 г.

Най-силен ръст на разходите за реклама се очаква в Азиатско-тихоокеанския регион - 4,6% през тази година в сравнение с предходната. В Америка растежът се смята, че ще е 2,9%, а в района на Европа, Близкия изток и Африка - 1,9%.

Годината е започнала слабо за рекламните разходи. През второто полугодие обаче се очаква ускоряване на ръста им заради няколко ключови събития, сред които Световната купа по футбол за жени на FIFA и Световната купа по ръгби.

Дигиталната реклама тласка общия ръст

Според прогнозата дигиталната реклама ще се увеличи със 7,8% през тази година, което е над два пъти по-бързо в сравнение с общия растеж, и ще достигне 424,3 млрд. долара. Тази година обаче ще е първата от три поредни години с ръст едноцифрено число в процентно изражение. Досега растежът на дигиталната реклама се изразяваше в двуцифрени числа.

Новите и развиващи се дигитални канали ще поддържат двуцифрен растеж, например за свързаната телевизия се очаква увеличение от над 15% на годишна база.

Рекламата при търсене се очаква да нарасне с почти 9% на годишна база. Поведението на клиентите при търсене се развива и те все по-често използват социалните мрежи като търсачки в сравнение с традиционните търсачки. В тази посока силно се развиват и търговските платформи със задвижвано от изкуствен интелект търсене.

През тази година традиционната телевизионна реклама се очаква да се свие с 3,1%. Догодина обаче сегментът ще се върне към ръст с увеличение от 4%, тъй като големите спортни и медийни събития събират огромна аудитория пред екрана.

За 2024 г. като цяло се очаква умерено ускоряване на растежа на рекламните разходи от 4,7% годишно до 762,5 млрд. долара заради Летните Олимпийски игри в Париж, еврокупата на УЕФА и президентските избори в САЩ.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.