Пет тенденции в маркетинга, които ще властват през 2024 г. и след това

Пет тенденции в маркетинга, които ще властват през 2024 г. и след това

С наближаването на 2024 г. отделяме значително повече време и полагаме по-големи усилия за планиране и подготовка как най-добре да достигнем и да се свържем с публиката и как да направим трайно и въздействащо впечатление.

Предвиждането на бъдещи маркетингови тенденции е решаваща и ценна част от процеса по изграждане на стратегия. В епоха, белязана от бърз технологичен напредък и непрекъснато променящо се потребителско поведение, оставането в крак с най-новите маркетингови тенденции е от първостепенно значение.

Според доклад на VidenGlobe 2024 г. е време, изпълнено с възможности и предизвикателства, каквито не сме виждали досега. С други думи, да управлявате бизнес днес означава да разберете как иновативните стратегии могат да бъдат от полза за нуждите на вашата компания.

Сп. Forbes обобщава пет тенденции в маркетинга, които ще са на фокус през 2024 г. и след това.

Разговорен маркетинг и взаимодействия, управлявани от AI

Разговорният маркетинг предефинира взаимодействията с клиентите. Отминаха дните, когато клиентите чакаха търпеливо отговор - съвременният потребител търси незабавно удовлетворение и незабавни решения.

Чрез базирани на изкуствен интелект чатботове и виртуални асистенти марките ангажират потребителите в реално време, като отговарят на запитвания и насочват решенията за покупка. Такива водени от AI разговори осигуряват безпроблемно и персонализирано изживяване, повишават удовлетвореността на клиентите и, следователно, реализациите.

Интеграция на виртуална и разширена реалност

Границата между цифровото пространство и реалността става все по-непроницаема благодарение на напредъка във виртуалната реалност (VR) и разширената реалност (AR). Тези технологии предлагат на търговците уникална възможност да създадат завладяващи бранд преживявания.

Независимо дали става въпрос за обиколка на шоурум чрез VR или приложение за AR, което позволява на потребителите да визуализират как ще изглеждат например мебели в дома им, възможностите са практически неограничени. Тъй като хардуерът за VR и AR става все по-достъпен, все повече брандове ще включват тези технологии в своите маркетингови кампании.

Устойчивост и етичен маркетинг

Съвременният потребител не се интересува само от закупуване на продукт или услуга. Хората се стремят да разберат ценностите на марката, особено по отношение на екологичната и социалната отговорност. Тази тенденция, подтикната от глобални предизвикателства като изменението на климата и социалните несправедливости, доведе до увеличаване на броя на брандовете, които популяризират своите инициативи за устойчивост и етични практики.

От екологично чисти опаковки до снабдяване за справедлива търговия, маркетингът през 2024 г. е толкова свързан с ценностите, колкото и със стойността.

Хиперперсонализация чрез големи данни и анализи

Днешният потребител очаква изживяване по мярка. С огромното количество данни, налични от различни допирни точки - било то социални медии, уебсайтове или дори физически магазини - марките могат да използват тази информация с помощта на усъвършенствани анализи. Това води до хиперперсонализирани маркетингови стратегии, при които съдържанието, препоръките за продукти и дори рекламите са персонализирани за отделните потребители.

Видео маркетинг и съдържание в кратка форма

Въпреки че видео маркетингът не е нещо ново, неговото господство се утвърждава от платформи като TikTok, YouTube Shorts и подобни. Сега марките използват видеоклипове с кратка форма не само за реклами, но и за разказване на истории, представяне на продукти и дори препоръки, защото този формат успешно привлича вниманието на потребителите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.