Пет тенденции в дигиталния маркетинг, които са изключително важни за бизнеса

Пет тенденции в дигиталния маркетинг, които са изключително важни за бизнеса

През XXI век технологиите революционизират живота ни и преминават през процес на непрекъснато развитие и ускоряване. За да може вашият бизнес да продължи също да се развива и расте, от решаващо значение е да адаптирате и коригирате своите стратегии за дигитален маркетинг.

Дигиталният маркетинг през 2021 г. изисква многостранен и разнообразен подход, включващ някои изпитани тенденции от предишни години, като същевременно се възползва от възможностите, предоставени от иновативни и нововъзникващи тенденции, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Изданието обобщава пет тенденции за дигитален маркетинг, които всеки бизнес трябва да следи през 2021 г., за да може стратегически да развива и структурира плановете си и да си осигури конкурентно предимство.

Възход на социалните мрежи

Неизбежно социалните медии ще продължат да играят ключова роля в дигиталните маркетингови стратегии през 2021 г. Социалните медийни платформи като Instagram, Facebook и Twitter може да са били създадени като средство за междуличностна комуникация, но те вече са ключови маркетингови инструменти.

Чрез социалните медии бизнесът разполага с перфектната платформа, чрез която те могат лесно да създават и публикуват съдържание, да предлагат на пазара своите продукти и услуги, както и да взаимодействат с целевите си аудитории.

Тези платформи все повече приспособяват целия маркетингов процес - от момента на откриването до действителната покупка, без изобщо да се налага да напускате платформата. Търговията в социалните медии оттук насетне само ще расте.

Използване на рекламни функции в социалните медии

Наред с публикуването на съдържание на действителните страници на фирмите в социалните медии, платформите за социални медии все повече предоставят специализирани рекламни и маркетингови услуги на бизнеса. Такъв пример е Facebook, който направи революция в начина, по който бизнесът се предлага на пазара чрез социални медии. Бизнесът може да използва Facebook за онлайн реклами, които се създават, публикуват и разпространяват чрез платформата за социални медии.

Facebook Ads са насочени към конкретни целеви аудитории, което означава, че рекламите се показват само на онези потребители, които са били избрани според софтуера за насочване на Facebook. С повече от два милиарда активни потребители, Facebook Ads е безценен маркетингов инструмент за бизнеса поради обхвата, видимостта и персонализацията, които предоставя.

Имейл маркетингът е ефективен

В сравнение с други форми на дигитален маркетинг, имейл маркетингът съществува отдавна. Поради възрастта му може да има някои въпроси, свързани с неговата значимост, но истината е, че имейл маркетингът е толкова актуален през 2021 г., колкото и преди десетилетие. Автоматизираното разпространение на имейли до списъци с абонати със съответна информация все още генерира невероятно количество ангажираност.

Автоматизирането на електронната поща е мощна маркетингова тактика и автоматизирането на имейл кампания позволява на бизнеса да генерира потенциални клиенти, продажби и приходи, когато възникне възможност. Примерите за автоматизация на имейли включват задействан работен процес, предназначен да заинтересува клиентите, сезонни поздравления или поздравления за рожден ден, както и автоматизирани актуализации на блогове. Това е един от най-ефективните методи за комуникация с потенциални клиенти и поддържане на интереса на съществуващите клиенти.

Сегментиране за оптимално задържане на клиентите

С разпространението на дигиталните технологии клиентите все повече свикват с персонализирано онлайн изживяване, съобразено с тяхното поведение, предпочитания, интереси и демографски данни. Важно е бизнесът непрекъснато да събира и анализира данни относно своите потенциални и съществуващи клиенти и след това да променя своите стратегии за дигитален маркетинг съобразно наученото.

Сегментирането на клиенти е невероятно ефективен начин да достигнете до възможно най-широка аудитория, като същевременно им предоставяте персонализиран опит с вашия бизнес. Така ще разпределите по-ефективно маркетинговите си ресурси, като гарантирате, че съдържанието, което разпространявате, достига до тези, които най-вероятно ще отговорят положително.

Взаимодействайте директно с клиентите си

Интернет ефективно премахна различните географски, езикови и времеви бариери, които някога отделяха бизнеса от клиентите му. Докато в миналото клиентът е трябвало да напише имейл или да се обади на номер, за да взаимодейства с определен бизнес, сега това е толкова просто, колкото да оставите коментар под публикация или да изпратите лично съобщение в рамките на секунди. Всеки е винаги достъпен онлайн и очакванията, че клиентите трябва да могат да взаимодействат с бизнеса по всяко време, се разшириха дори извън сферите на социалните медии.

В дигиталната ера е по-важно от всякога фирмите да гарантират, че са на разположение за взаимодействие с потенциални и съществуващи клиенти в случай на заявка, преглед или дори жалба. Навременното и професионално взаимодействие с клиентите ще бъде критична част от дигиталния маркетинг през 2021 г., защото ще покаже ангажираността на бизнеса да задоволява и изслушва своите клиенти.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.