Пет тенденции в дигиталния маркетинг, които да следите през 2021 г.

Пет тенденции в дигиталния маркетинг, които да следите през 2021 г.

Изминалата 2020 г. беше като влакче на ужасите за маркетинга заради пандемията. Все пак някои маркетингови тенденции успяха да процъфтят и да изгреят на сцената през 2021 г.

Електронната търговия се разраства заради затварянето и TikTok се превръща в новата игра на социалния пейзаж, пише онлайн изданието business2community.com.

Тенденции като автоматизация на маркетинга, генерирано от потребителите съдържание и социална електронна търговия със сигурност ще се превърнат в норма през 2021 г. Изданието обобщава 5 тенденции, за които да се подготвите.

Автоматизация на маркетинга

Маркетинговата автоматизация ще продължи да процъфтява и през 2021 г., тъй като търговците се стремят да увеличат производителността и ефективността на своите маркетингови кампании. Задачи като имейл маркетинг, публикуване в социалните медии и дори рекламни кампании вече могат да бъдат все по-автоматизирани - не само в името на ефективността, но и за да позволят по-персонализирано изживяване за вашите клиенти.

Маркетинговата автоматизация предоставя безброй предимства, от спестяване на време до съкращаване на циклите на продажби.

Със сигурност можем да очакваме по-нататъшен напредък в автоматизацията на маркетинга и че софтуерът за автоматизация ще става все по-достъпен и често срещан, вкл. и за малкия бизнес.

SMS маркетинг

Това може да е изненада за мнозина, но SMS маркетингът вероятно ще продължи да бъде огромна маркетингова тенденция през 2021 г. Въпреки че е един от най-старите носители, текстовото съобщение винаги се счита за много интерактивна линия на комуникация с вашата целева аудитория.

SMS маркетингът е съществена част от многоканалния маркетинг, където компаниите поддържат контакт със своите клиенти на различни устройства. Тъй като става по-трудно да насочвате клиентите в мрежата чрез бисквитки, вградени в браузърите, компаниите може да се насочат все повече към SMS маркетинга, за да останат във връзка с клиентите си чрез своите интегрирани CRM системи.

Статистиката е в полза на тази традиционна среда, като над 81% от възрастните в САЩ активно взаимодействат с текстови съобщения, изпратени директно до техните смартфони. SMS маркетингът нараства с 10% през 2020 г.

Създадено от потребителите съдържание

Създаденото от потребителите съдържание е органично произведено и помага за подобряване на автентичността и обхвата на вашата марка. То често е под формата на устни видео препоръки, където инфлуенсъри или клиенти говорят директно пред камерата, като обясняват предимствата на продукта или демонстрират използването му. Това често се прилага от B2C компании, особено марки, насочени директно към потребителите.

Създаденото от потребителите съдържание има силата да управлява решенията за покупка на другите потребители. Най-добрият пример за това би било най-изтегляното приложение от 2020 г. - TikTok. Това приложение за социални медии стана вирусно благодарение на пристрастяващото съдържание на потребителите. Въпреки младата си възраст, TikTok успя да създаде своя собствена ниша, докато се конкурира с други социални медийни платформи.

Потребителското съдържание може да предизвика желанието за вашата марка у масите без много усилия. Когато имате библиотека с оригинално съдържание от хора, които използват вашия продукт, това помага за създаването на дълготрайно въздействие върху вашия клиент. Тъй като толкова много алтернативи са лесно достъпни за потребителите, е важно да се откроите сред тълпата. Увеличаването на прозрачността на вашия продукт чрез съдържание, създадено от потребителите, може да ви помогне да се свържете с аудиторията си и да изградите солидно доверие към вашата марка.

Промени в SEO

Повечето от актуализациите на алгоритъма на Google са толкова минимални, че остават напълно незабелязани. Търсачката обаче пуска и основни алгоритмични актуализации, които значително влияят на резултатите от търсенето.

Google прави хиляди промени всяка година и за да бъдете на върха на вашата маркетингова игра, трябва да сте в крак с тези актуализации. Според маркетингови експерти тези промени ще бъдат доста радикални през тази и следващата година.

Социална електронна търговия

Социалната електронна търговия се отнася до тенденцията да се пазарува директно в социалните мрежи. Основни социални медийни платформи като Instagram и Facebook вече пуснаха някои основни актуализации, за да се възползват напълно от тази тенденция. Ранните отзиви показват, че тази нова функция вече е хит. Предстоят и още актуализации на Marketplace, за да стане още по-конкурентен.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.