Пет функции в Google ads, които заслужават повече внимание

Пет функции в Google ads, които заслужават повече внимание

Автор: агенция Xplora

Ако активно работите с Google ads от поне няколко месеца, вероятно ви е направило впечатление, че основно използвате няколко менюта в интерфейса. Главно това са двете вертикални менюта в лявата страна, откъдето достъпваме кампаниите и различните настройки и активи, свързани с тях.

Платформата обаче дава повече стойност от възможността да пускаме и управляваме кампании. Затова сме избрали да представим 5 полезни функционалности в Google ads, за които може би не знаете или не използвате достатъчно.

Insights таб-ът

Insights таб-ът е сравнително нова функционалност, интегрирана с recommendation страницата. Типовете insights (или данни), които ще откриете, са свързани с драстична промяна на показателите в кампания, тенденции в потребителското поведение, свързано с интереси и търсения, както и прогнози за предстоящи тенденции, свързани с твоя бизнес.

Вероятно не всеки insight ще ви е приложим, но пък можете да давате обратна връзка на Google коя информация е полезна и коя - не. С натрупване на количество данни за кампаниите ви, заедно с обратната връзка, ще започнете да виждате все по-полезна информация. Особено за Google Search Network и Shopping кампании.

Placements докладът

Освен ако изрично не ссте посочили местата (placements), които искате да таргетирате с банерната си реклама, то placements докладът (where ads showed) трябва да е сред най-посещаваните, особено първите дни на кампанията. Знаете ли, че ако маркирате избран placement от списъка и изберете "placement details", ще можете да видите както URL-a на сайта, така и по-детайлна информация, която може да бъде конкретната страница от уеб сайта или приложението, на която се е показала рекламата или видеото от Youtube канала.

Чрез този доклад ще можете да проследите в по-голям детайл контекста на сайтовете/страниците, в които се показват вашите реклами.

Video ads analytics

Това меню остава леко скрито в интерфейса на Google, но ако имате видео кампания, получавате достъп до нея оттам. Инструментът ви дава възможност да видите по-детайлно:

-колко процента от прегледите (views) са генерирани за всяка секунда от рекламното видео;

-в кой момент потребителите пропускат най-често видеото;

-до какъв процент от аудиторията е стигнало ключовото послание, което например се намира на 26-та секунда от рекламата, и т.н.

Така ще можете да вземате решения дали да направите промени по видеото, дали има нужда да се съкрати, дали ключовото послание да бъде изнесено в началото и т.н.

Location settings - show all pages

Ясно е колко време отнема настройката на определени типове кампании. В този пример не говорим за доклад, а по-скоро за функционалност, чрез която по-лесно можете да добавяте множество локации в кампаниите си и по този начин да спестите време.

Когато настройвате локациите в кампанията си, включете "Show all areas", като Google ads ще ви покаже наличните локации за таргетиране на картата. От там можете да ги избирате чрез клик на избраните региони.

New Features & Announcements

От хоризонталното меню в горната част на интерфейса, през иконата за помощ, се достъпва до "New features & announcements" таб-а. В него можете да следите за новините около Google ads, промени по рекламите и разширенията, обновления по Google ads Editor и т.н. Препоръчваме да проверявате на седмична база за новини от Google в този таб.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.