За да постигне бизнесът ви успех, трябва да намерите начин да се движите на крачка пред конкуренцията си. Това често е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, и няма универсален или пък прост отговор как да се случи.
Конкуренцията съществува на всеки пазар. По-умните компании премахват ефекта на конкурентите, за да увеличат пазарния дял.
Как го правят? Business.com обобщава пет начина да победите конкуренцията.
Открийте и дайте решение на проблемите на клиентите си
Един вероятен начин да победите конкуренцията е да отговорите на нуждите на вашата целева аудитория по-добре, отколкото вашата конкуренция може. Задавайте отворени въпроси, за да намерите точно това, което вашите клиенти искат, докато използват вашите продукти или услуги.
След като идентифицирате проблемите на клиентите си, можете да се опитате да ги разрешите. Изяснете си картината и се съсредоточете върху това да предоставите решение на проблема на човек, който взема решенията за покупка на продукти/услуги.
Намерете пазарна ниша, като разказвате истории и споделяте специфичен опит
Изкушаващо е да мечтаете какво би било, ако изобщо нямате конкуренция. Когато изградите ниша, вие се доближавате много по-близо до постигането на тази крайна цел.
За да се конкурирате на претъпкан пазар, имате нужда от уникално предложение за продажба. Колкото по-уникален е продуктът/услугата ви, толкова по-малко място за конкуренция има.
Разказването на истории е чудесен начин да изградите своята ниша чрез креативно изработване на истории около вашите продукти. Чрез използването на истории можете да станете част от начина на живот на вашия потенциален клиент.
Специализацията води до мащабируем и успешен бизнес. Пазарната ниша е надеждна и потенциалните клиенти са по-лесни за насочване. Освен това процентът на задържане на клиенти е добър.
Започнете да се насочвате към локално подходящи платформи, където са вашите целеви клиенти, и приемете нишова маркетингова стратегия за тях. Подобно на идентифицирането и решаването на проблеми, разработването на ниша чрез разказване на истории и специализация ще е дългосрочно усилие, с публикации в блогове и имейл маркетингови кампании.
Задайте конкурентни цени
Да предложите по-достъпни цени винаги работи за победата над конкуренцията. За да определите идеалната цена, имате нужда от ясна картина на цените на конкуренцията. Проучете кои конкуренти предлагат най-добра стойност. След това трябва да определите дали това, което предлагате, носи по-голяма стойност, за да прецените дали можете да си позволите по-ниска или пък по-висока цена.
Ако изберете стратегия за ценообразуване, базирана на конкуренцията, вие се фокусирате върху съществуващия пазарен курс за вашите продукти или услуги. След това задавате цената си да попада в диапазона на цените, които предлагат вашите конкуренти.
Най-добрата стратегия за ценообразуване обаче не винаги води до понижение на цените. Тъй като пазарът е сегментиран от клиенти от по-ниско, средно и по-високо ниво, трябва да разберете коя група е вашата аудитория.
Променете бизнеса си, за да изпреварите конкуренцията си
Управлението на бизнеса означава, че ще трябва да внасяте промени непрекъснато. Можете да решите да промените основния си бизнес модел. Идентифицирането на тези промени обаче трябва да става на базата на данни и няма да е лесно да започнете това пътуване и да вървите към иновации.
Припомнете си за гигантите Nokia и BlackBerry, които бяха изтрити от пазара на смартфони поради липса на иновации. Вашият бизнес трябва да прави иновации често и по начин, който конкуренцията трудно може да имитира.
Осигурете страхотно обслужване на клиентите
Осигуряването на страхотно и запомнящо се обслужване на клиентите е чудесен начин да изградите лоялност сред клиентите си и да се разграничите от конкуренцията. Поставете приоритет при наемането на служители, които имат пълно разбиране не само за вашите продукти и услуги, но и за вашата марка като цяло. Не бързайте с процеса на наемане на членове на екипа за обслужване на клиенти. Намирането на точните хора за работата е по-важно от запълването на работните позиции набързо.
Важно е да повишите отборния дух на вашия персонал и да наемете екипни играчи. Награждавайте екипните играчи, тъй като служителите се нуждаят от постоянна мотивация, за да превъзхождат другите.
Вашият екип за обслужване на клиенти трябва винаги да бъде учтив и уважителен. Те винаги трябва да отговарят на запитванията на клиентите. Те трябва да имат подход за решаване на проблеми и винаги да искат обратна връзка от клиентите.
Пълното обучение за обслужване на клиенти може да отнеме няколко месеца. Дори когато смятате, че екипът ви за обслужване на клиенти се представя отлично, със сигурност може да има място за още подобрения.
Говорете с клиентите си, за да можете да ги задържите. Разбира се, трябва да намирате и нови клиенти, но победата над конкуренцията започва с хората, които вече ви познават и се доверяват на бранда ви.