Най-важните въпроси, които да си зададете преди инфлуенсър кампания

Най-важните въпроси, които да си зададете преди инфлуенсър кампания

Автор: Агенция Xplora

Ако ви предстои да подготвите първата инфлуенсър кампания за вашия бранд, важно е да си изясните кои са ключовите въпроси, които трябва да си зададете, преди да започнете с цялостната организация.

Какви са целите на инфлуенсър кампанията?

Целите, които искате да постигнете с вашата инфлуенсър кампания, са основният пътеводител при избора и планирането на следващите стъпки. Помислете добре дали искате да достигнете до максимален брой потребители, или по-скоро планирате да ангажирате аудиторията, а може би искате да увеличите последователите в страниците си?

Спрямо целите, които ще си заложите, ще можете да определите дали кампанията ще има нужда от микро, макро или гига инфлуенсъри.

Ако искате да достигнете до голям брой потребители, ще трябва да заложите на лидери на мнение, които имат голям брой последователи. Ако по-скоро държите да генерирате ангажирания, по-добре да заложите на инфлуенсъри с по-малък на брой последователи, тъй като при тях ангажираността е по-висока, а аудиторията им е по-лоялна.

Освен какво искате да постигнете със самата кампания, е хубаво да помислите и кого таргетирате, така ще ви бъде по-лесно да се ориентирате и каква аудитория търсите при самите инфлуенсъри. Не забравяйте тази стъпка, за да се уверите, че с лидерите на мнение, които ще изберете, ще достигнете до най-правилните потребители.

Какъв е бюджетът за инфлуенсъри, с който разполагате

Тази точка засяга изключително важно перо. Бюджетът е това, което ще определи с какви инфлуенсъри да работите за предстоящата кампания. Спрямо него ще трябва да прецените колко на брой инфлуенсъра да включите, както и дали да бъдат микро, макро или гига инфлуенсъри. В случай, че разполагате с по-нисък бюджет, можете да изберете от следните три опции:

-да заложите на няколко микро инфлуенсъри;

-да заложите на по-малко на брой инфлуенсъри, но да ги комбинирате;

-да заложите на голям инфлуенсър.

Какъв е криейтивът на кампанията?

След като заложите основните цели на кампанията, трябва да измислите и страхотна креативна шапка за нея, или - иначе казано, цялостната идея и концепция. Важно е да планирате добре тази част, тъй като това е и основата, по която ще се водят инфлуенсърите, с които работите.

Криейтивът е това, което ще помогне да изберете с кои конкретни хора искате да работите. Спрямо идеята, която имате, и посланието, което кампанията ще носи, ще можете да изберете от големия брой инфлуенсъри, кои отговарят най-точно на креативната шапка, която сте избрали.

Важно е хората, с които ще работите, да пасват на идеята, да я разбират и да бъде близка до нишата, в която те се развиват. Когато дойде време да брифирате лидерите на мнение, ще е необходимо да им дадете насока, по която да се водят. Именно затова е важно да имате ясна идея и послание на кампанията, за да сте сигурни, че съдържанието, което ще създадат, ще бъде в унисон с всичко, което сте планирали и което си представяте.

Кои метрики са важни при избора на инфлуенсър?

Двете най-важни метрики са достигания и ангажирания. Това са двете основни неща, които търсите при инфлуенсърите. Относно ангажиранията, има различни платформи, в които можете да проверите средния engagement rate на конкрертни инфлуенсърски профили.

Разбира се, можете да се свържете с инфлуенсърите и предварително да им поискате резултати от тяхното съдържание, за да имате ясна представа какво можете да очаквате от конкретния човек.

Трябва ли да проверя съдържанието и предишните партньорства на инфлуенсъра?

Да, трябва. Това ще улесни доста повече вашата задача. Влезте в профила на конкретния човек и разгледайте добре рекламното съдържание. От една страна, така ще добиете представа за начина и стила на работа на определения инфлуенсър, а, от друга страна, ще можете и да прегледате за конкурентни брандове и партньорства и да прецените дали този човек е подходящ за конкретната кампания и за вашия бранд.

Има ли значение кой канал ще избера?

Разбира се, че да. С навлизането и на TikTok през последните години каналите за колаборации с инфлуенсъри стават доста. Както знаете, най-често тези пртньорства се осъществяват в Instagram, но вече доста брандове избират да се позиционират и в TikTok.

Върху кой канал ще се фокусирате зависи от бранда и най-вече от аудиторията, която таргетирате.

Какво включва брифът към инфлуенсър?

Тук идеална рецепта не съществува. Започнете с информация за бранда, а след това продължете с малко повече информация за самата кампания, все пак инфлуенсърът трябва да има ясната насока към какво се цели.

Може да посочите конкретни формати, на които искате инфлуенсърът да заложи. Хубаво е да знаете, че ако брандът има конкретни специфики, които трябва да се спазват при създаване на съдържание, трябва да ги добавите, инфлуенсърите няма как да знаят, че трябва да се съобразят с тях.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.