Моделът STEPPS в социалните мрежи: Защо най-добрите го използват?

Моделът STEPPS в социалните мрежи: Защо най-добрите го използват?

Автор: Xplora

Как мога да подобря дигиталното присъствие на бранда или продукта, който предлагам? Как мога да създавам по-успешно съдържание и да грабна вниманието на своите потребители? Ако често си задавате тези въпроси и все още не сте открили отговори, тази статия идва тъкмо навреме.

Създаването на "заразително" съдържание е от съществено значение, за да останете автентични в дигиталната среда. Трябва да познавате тънкостите на качественото съдържание, за да предлагате успешно продукти и услуги, да изграждате силно присъствие в социалните мрежи и да създавате кампании, които се отличават.

Джона Бъргър, професор по маркетинг и автор на книгата "Заразително", изследва социалното поведение на потребителите и представя шест ключови принципа, които са приложими в създаването на успешно и вайръл съдържание, събрани в STEPPS модела.

Какво представлява моделът STEPPS

Моделът се състои от шест елемента, които ни дават насоки как да създаваме качествено съдържание. Ето какво означава всяка от стъпките.

(S) Social currency - Социална валута; (Т) Triggers - Тригъри; (Е) Emotions - Емоции; (P) Public - Публичност; (P) Practical value - Практическа стойност; (S) Stories - Истории.

Социална валута - ти си това, което споделяш

Хората споделят и се интересуват от онова съдържание, което им дава "социална валута", те искат да изглеждат умни, забавни и знаещи. Затова е добре да се фокусирате върху съдържание, което да прави потребителите "по-успешни". Как става това?

Накарайте ги да се почувстват значими и част от това, което създавате.

Споделяйте опита и мнението на реални клиенти с продукта или услугата, която предлагате. Можете да го направите чрез съдържание, генерирано от потребителите. По този начин изграждате лоялни последователи и силно дигитално присъствие на бранда.

Засягайте теми, които са важни за потребителите.

Като познавате аудиторията си, лесно можете да откриете такива теми. Когато засягаме теми, важни за потребителите, ние им показваме, че брандът среща техните ценности и им помага в това те и каузите им да изглеждат още по-значими.

Тригъри

Следващата стъпка от модела са тригърите. Тригърите са онзи "спусък", с който можете да отключите сред аудиторията си определени асоциации за даден бранд, продукт или идея. В зависимост от аудиторията и посланието тригърът може да бъде представен чрез забавна метафора или косвена препратка.

Може да се използва и в различни формати на постовете - например карусел пост, така че аудиторията да разглежда съдържанието, въпрос в long post, който да предизвика потребителя да кликне и да научи още, и други. Така, клик след клик, чрез тригърите успешно придвижвате потребителите напред по пътеката.

Не забравяйте да добавяте призив към действие към всяка визуализация.

Емоция - емоциите водят до действия

Следващата стъпка от модела STEPPS са емоциите. Те са мощен двигател на човешкото поведение и чрез тях можете да изградите силна връзка с потребителите. Когато видите нещо, което искрено ви кара да се смеете, да плачете, да се уплашите, много по-вероятно е да споделите за тази емоция.

Опитвайте да добавяте емоционална стойност на продукта или идеята, която предлагате. Така аудиторията лесно може да запомни както бранда, така и важните послания.

Емоцията е добър подход за добавяне и на човешки облик на бранда. Важно е да се поставите в обувките на аудиторията, за да изградите доверие. Когато скъсите връзката, аудиторията по-лесно ще предприема желаните от вас действия.

Публичност

Зад успеха на един продукт, бранд или идея се крие публичността. За да достигате до повече потребители и да изградите осъзнатост за бранда, е от решаващо значение да давате публичност на това, което създавате.

Подходът с публичността е силата на ефекта "от уста на уста" в дигиталния свят. Обикновено сме склонни да се доверим на препоръки от приятели и близки за даден бранд или да се поинтересуваме от него, след като те са останали доволни. По същия начин публичността помага да привлечете аудитория към бранда чрез лицата, които го представят.

В този ред на мисли публичните личности, лидерите на мнение, инфлуенсърите и разпознаваемите лица в дадена тясна сфера играят важна роля, тъй като потребителите често се вдъхновяват от тях и търсят добри примери, на които да подражават.

Като представяте бранда, продукта или идеята през образа на инфлуенсър или популярна личност, показвате на аудиторията си добър пример, който да следват, но и съдържание, което да желаят да споделят. Важно е избраната личност да отговаря на ценностите и мисията на бранда.

Практическа стойност

За да се разпространи някоя идея или съдържание, тя трябва да има "практическа стойност". Чрез подхода на "практическата стойност" създавате съдържание, което разрешава конкретни проблеми и дава реални ползи за твоите потребители. Пример за такъв тип съдържание могат да бъдат интересни статистики или любопитни факти.

Друг добър подход за такова съдържание е образователното - с подходящи съвети и хакове. Когато създавате такива публикации, можете да се утвърдите като авторитет в съответната област и да спечелите доверието и лоялността на аудиторията.

История

Последният ключов подход в модела STEPPS е историята. Чрез нея лесно можете да интегрирате и всички останали елементи от модела. Историята е стъпката, която изгражда цялостното преживяване на потребителите и дава възможност на съдържанието да "оживее".

Хората обичат да се припознават в определени истории и случки. Когато включвате бранда като част от сюжета, а потребителя - като главен герой, можете лесно да обвържете последователите си с бранда и така да запомнят важните послания.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.