Колко време е нужно да правите SEO оптимизация и какво ще стане, ако спрете

Колко време е нужно да правите SEO оптимизация и какво ще стане, ако спрете

Предимствата от SEO оптимизация на интернет магазини и сайтове са много. Също толкова много са и въпросите, които възникват у собствениците на онлайн бизнеси, когато стане дума за SEO.

Опитът ни показва, че една голяма част от тях са свързани именно с това колко време е нужно, за да се появяват резултатите от оптимизацията, а също така какво се случва, ако решим да спрем оптимизацията на сайта.

Колко време е нужно да се прави SEO оптимизация?

Ако очаквате мигновени резултати, SEO не е подходящата стратегия за вашия бизнес. Точно обратното. Една от спецификите на SEO оптимизацията е, че тя е дългосрочен процес, който изисква постоянни усилия. Ако сте търпеливи, консистентни и следвате ефективна стратегия, ще бъдете възнаградени с резултати. Позиционирането на първите места в страницата с резултатите в Google носи повече органичен трафик към вашия сайт, прави бранда ви по-разпознаваем и не на последно място - има потенциал да увеличи вашите продажби.

Колко време обаче е нужно, за да започне оптимизацията да дава резултати? На този въпрос не може да дадем категоричен отговор. Обикновено се изискват между 6 и 12 месеца, но това са по-скоро ориентировъчни срокове. Има много фактори, от които зависи колко бързо ще видите резултат. Част от тях включват началното състояние на вашия сайт, дали преди това е правена някаква оптимизация, колко активни са вашите конкуренти в това направление, каква стратегия ще изберете и т.н.

Какво следва обаче, когато вече сте постигнали резултати, които носят ползи за вашия бизнес? Може ли да спрете да се грижите за SEO оптимизацията на вашия сайт? Преди да вземете решение, вижте какво би се случило, ако го направите.

Какво се случва, ако спрете SEO оптимизацията на сайта?

Ако в даден момент спрете SEO оптимизацията на вашия сайт, ще забележите, че губите позиции в класирането, а след това и органичният трафик към сайта ви намалява. Това няма да се случи още на следващия ден, резултатите ще се влошат постепенно.

Когато започнете да слизате надолу в класирането, вашият сайт става по-малко видим за потребителите, а това намалява възможността те да го открият и посетят. За собствениците на бизнес намаленият органичен трафик често е равнозначен и на по-малко продажби предвид намаляващия брой посетители.

Ограниченият органичен трафик е не само притеснителен сигнал, но и е равнозначен на загуби. За да компенсирате влошените резултати, вероятно ще ви се наложи да инвестирате значително по-големи бюджети в платена реклама.

Няколко причини защо е добре да бъдете последователни и да не спирате SEO оптимизацията на сайта Краткият отговор е защото много скоро всички усилия, които сте вложили до този момент, ще са били напразни и ще изгубите постигнатите резултати. Затова още когато решите, че искате да инвестирате в SEO услуги за вашия бизнес, трябва да сте наясно, че оптимизацията е дългосрочен и постоянен процес. За да запазите и подобрите представянето на вашия сайт в търсачките, е нужно да бъдете консистентни и да не спирате вашите SEO усилия.

Обобщаваме няколко важни причини защо не бива да прекъсвате SEO оптимизацията на вашия сайт.

Вашите конкуренти продължават

Спечелването на първите позиции в резултатите от класирането не е цел само на вашия бизнес, но и на много от вашите конкуренти. Ако вие се откажете, те ще продължат своите усилия за оптимизиране и скоро алгоритмите на търсачките ще ги възнаградят с по-добри позиции. С други думи, ако се откажете от състезанието, дори последният има шанс да ви изпревари.

Алгоритмите на търсачките също се променят

Още един фактор, който не е за подценяване, е, че средата, в която SEO се развива,също е динамична. Периодично Google обновява своите алгоритми, а това често е свързано и с промени на критериите за класиране. След такъв ъпдейт е много възможно вашите позиции също да се променят. Затова е важно да следите какви са новостите и навременно да се приспособявате към тях.

Google харесва свежото съдържание

Най-голямата търсачка е почитател на свежото съдържание и отчита като положителен сигнал, че регулярно добавяне ново съдържание на вашия сайт или обновявате вече съществуващото. Потребителите също искат да се ангажират с интересно, качествено и полезно съдържание. Ако изведнъж останете тихи и спрете да публикувате съдържание, ще изгубите интереса както на търсачките, така и на вашите потребители.

Натрупване на негативни фактори

Една от задачите на SEO специалистите е да следят и отстраняват навременно проблеми, които биха могли да се отразят негативно на вашето класиране. В това число най-често се включват технически проблеми, свързани с представянето на сайта, дублирано съдържание, вредни външни връзки и др. Когато те се натрупат, това неминуемо ще окаже сериозно негативно влияние върху достигнатите до този момент позиции. При по-сериозни проблеми е възможно дори сайтът ви да спре да се показва в резултатите от търсенето.

Пропуснати ползи за вашия бизнес

Последно, но не и по значение, това са пропуснатите възможности за вашия бизнес, ако решите да спрете SEO оптимизацията. Постоянството и дългосрочните усилия се отплащат на бизнесите, които са били достатъчно търпеливи.

За разлика от други популярните маркетинг стратегии - като платените реклами, например, в дългосрочен план SEO ви осигурява дълготрайни резултати, които ако поддържате, могат да ви осигурят висока бранд разпознаваемост, увеличен органичен трафик, повече потенциални клиенти и завършени поръчки. След всичко казано до тук, вече имате добра представа какво се случва, ако спрете оптимизацията на сайта ви.

Автор: SEOMAX

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.