Визуалният маркетинг е скорошен термин, който се появи поради все по-широкото използване на визуално съдържание за маркетинг. Визуалните елементи правят маркетинговото съдържание по-ангажиращо и получават по-добри резултати от обикновения, скучен текст.
Визуалният маркетинг е практиката да се използват визуализации в маркетинговите комуникации, за да се стимулира по-голяма ангажираност у аудиторията. Като се има предвид, че всяка година се използват нови и иновативни видове визуално съдържание, важно е да се следят най-новите тенденции във визуалния маркетинг, пише онлайн изданието business2community.com.
Изданието обобщава осем от най-важните тенденции за визуален маркетинг за 2021 г. и как можете да ги използвате за вашия бизнес.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Скици и илюстрации
Използването на скици и илюстрации за маркетинг е визуална маркетингова тенденция, преобладаваща най-вече в социалните медии. Много марки вече използват тези видове графики за своето маркетингово съдържание, за да се отличават от останалото съдържание в социалните медии.
Красотата на използването на скици или илюстрации е, че изглежда по-автентично от всеки друг вид визуално съдържание. Нещо повече, това може да предостави повече информация, отколкото картина, но все пак изглежда по-добре естетически.
Dropbox, например, често използва скици и илюстрации в своите социални медии и уебсайт.
GIF файлове и анимации
GIF файловете са доста популярни в социалните медии от известно време насам и тази тенденция ще продължи да се засилва през 2021 г. GIF файловете добавят вид забавление и ангажираща характеристика към всяко визуално изображение и прави съдържанието ви да се откроява.
Анимациите също добавят забавен обрат към всяко съдържание и го правят по-ангажиращо. Маркетолозите осъзнават това и използват такова съдържание, за да ангажират и забавляват своята публика.
Няма ограничение за това, което можете да правите с GIF и анимации. Експериментирайте с тях за вашето съдържание в социалните медии и вижте кое работи най-добре за вашата аудитория. Има толкова много инструменти за проектиране, както безплатни, така и платени, които можете да използвате, за да създадете толкова страхотно визуално съдържание.
Излъчване на живо
Излъчването на живо стана доста популярно през последните години и тази тенденция ще се засили още повече през 2021 г. Повече марки и търговци ще използват видеоклипове на живо, за да се свързват директно с аудиторията си.
Най-добрата част от използването на видеоклипове на живо е, че можете да се свържете с аудиторията си в реално време. Можете също така да им позволите да задават въпроси и да отговаряте в реално време. Никоя форма на съдържание, визуално или друго, не дава този вид възможност за свързване с потребителите.
Друг начин, по който можете да използвате живото излъчване, е да организирате интервю или разговорна сесия с експерт от бранша или инфлуенсър. Това не само ще ви помогне да привлечете повече зрители, но и ще предоставите на последователите си шанс да говорят с любимите им инфлуенсъри.
Инфографика
Бизнесът и търговците отдавна разбират силата на инфографиката и активно използват този формат съдържание за ангажиране и информиране на своята аудитория.
Можете да използвате инфографика, за да предадете много информация по визуален и ангажиращ начин. Всъщност голяма част от вашето текстово съдържание може лесно да се преобразува в инфографика и да се използва за маркетингови цели.
Има много безплатни шаблони за инфографика, достъпни онлайн, които можете да използвате като отправна точка. След като натрупате известен опит, можете дори да започнете да създавате инфографики сами.