Какво е програматик аудио реклама и защо е важна и ценна за бизнеса?

Какво е програматик аудио реклама и защо е важна и ценна за бизнеса?

През последните години се наблюдава бърз растеж на аудио съдържанието, което е достъпно за стрийминг. Подкастите, аудиокнигите, музиката и плейлистите са достъпни за слушане чрез нашите мобилни устройства.

Това забавление без екран бързо придоби популярност. През 2021 г. 72% от американците (218,4 млн. души) слушат месечно цифрово аудио. С програмна аудио реклама можете да се свържете с тази нарастваща аудитория, пише онлайн изданието busimess2community.com.

Какво е програматик аудио

Програматик аудио е технология за програматик реклама, която автоматизира продажбата и вмъкването на реклами в аудио съдържание, използвайки процес, подобен на дисплейната реклама. С програматик аудио можете да закупите целеви реклами от всички големи издатели на аудио, използвайки една система.

Тези реклами достигат до слушателите чрез различни устройства, включително настолни, мобилни и таблети.

Аудиорекламата предоставя на брандовете възможност да достигнат до аудитория в моменти без екран в днешната изключително мобилна и свързана потребителска среда. Това обаче не е единствената полза.

Аудио рекламата е емоционално ангажираща

За разлика от телевизионните и дисплейни реклами, програматик аудиото не разчита на визуална ангажираност. Поради това цифровото аудио достига до потребителите по един завладяващ начин, който визуалната реклама не може. Музиката подбужда емоции, а слушането на подкаст може да подражава на преживяването в чата с приятел.

Цифровото аудио е толкова ангажиращо, че Edison Research съобщава, че 70% от слушателите на подкаст месечно не правят нищо друго, докато слушат подкаст.

Цифровото аудио превзема вниманието на потребителите по начин, по който другите цифрови формати не го правят. Така слушателите се чувстват тясно свързани със съдържанието, което чуват, което поставя началото на по-добра връзка между слушател и бранд. Когато се появи реклама, слушателят ще бъде по-възприемчив, което създава възможност за стимулиране на ангажираността.

Цифровите аудио слушатели са ценна аудитория

Фактът, че голям процент от слушателите на цифрово аудио не правят нищо друго, докато слушат, ги прави ценна аудитория, към която да се насочите с програматик аудио реклама. Обикновено слушателите не се ангажират с други медии, което означава, че няма да се разсейват, когато чуят реклама. С тяхното неразделено внимание рекламата ще има по-голямо въздействие.

Допълнителното предимство е, че по-голямата част от аудиорекламите не могат да бъдат пропуснати. Няма инструмент за блокиране, което означава, че рекламите ви ще имат по-висока степен на експозиция.

Демографските характеристики на цифровите аудио аудитории също допринасят за тяхната стойност като рекламна цел. Публиката е разнообразна и изключителна. Едно проучване установява, че слушателите на подкастове обикновено имат университетско образование, работят и имат висок доход на домакинството. Това ги превръща в ценна аудитория, тъй като са в добра обща позиция за потребление.

Друга важна демографска характеристика на цифровите аудио слушатели е възрастта. Аудиото е популярно сред милениалите и поколението Z.

Аудио рекламата предлага уникални опции за таргетиране

Таргетирането на програматик аудио рекламата е много подобно на рекламните канали, с които вече сте запознати. Можете да използвате същите параметри за таргетиране на аудиторията, но да настроите още по-прецизно кампанията си. Можете да използвате данни от аудио партньори за насочване към определени жанрове, ниши и демография. По този начин можете да съобразите рекламите си с настроение, жанр или тема.

Има много подкасти, които попадат в нишови категории. Когато разглеждате подкаст платформи, ще забележите категории като плуване, родителство и занаяти. Тази категоризация на ниши допълнително поддържа фината настройка. Например финтех компания може да пусне реклама по време на подкаст за финансово планиране. Това гарантира, че рекламата достига до подходяща и настроена аудитория.

Предаване на съобщението чрез аудио

Това е естествено допълнение към вашата дигитална рекламна стратегия. С цифровата аудио реклама вие комуникирате съобщението си изцяло чрез звук, а това променя начина, по който съобщението на вашата марка се предава и получава.

Аудиото е емоционално ангажиращо, защото за разлика от други форми на медия често се слуша без разсейване. Човек може да слуша, докато ходи, готви или шофира, но не използва често други устройства. Малко вероятно е някой да гледа телевизия, докато слуша аудио шоу. Това прави аудиото перфектната среда за изграждане на осведоменост за марката.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.