Маркетолозите, които използват неоптимизирани изображения, страдат в резултат на мързела си, тъй като търпението на потребителите изглежда се изчерпва.
Според скорошно проучване на Bynder оптимизирането на изображения увеличава скоростта на зареждане на сайта средно с 30 процента, което може да доведе до три процента увеличение на продажбите или потенциалните клиенти, пише MarketingMag.
Тъй като Google винаги се стреми да предостави на клиентите си най-доброто потребителско изживяване, страниците с по-ниска скорост на зареждане започват да се класират все по-надолу в списъка с резултати от търсене. От гледна точка на потребителското изживяване качеството на уебсайта е на най-високо ниво през 2024 г., което означава, че потребителите могат бързо да кликнат извън него, ако той се зарежда бавно.
Важна стъпка, която често се пренебрегва
Предишни проучвания показват, че отпадането става с 32 процента по-вероятно, когато времето за зареждане се проточи от една до три секунди, а средно уебсайтовете, показани на първата страница с резултати от търсенето с Google, се зареждат за 1,65 секунди.
Техники за оптимизиране на изображения
На първо място е изборът на правилния формат на изображенията за сайта. JPG за снимки, PNG за графики, GIF за анимации и SVG за вектори - всеки от тях предлага специфични предимства и ограничения.
Задаването на идеални файлови размери и разделителни способности води до интелигентно компресиране и преоразмеряване. Компресията намалява размерите на файловете без влошаване на външния вид, докато преоразмеряването коригира размерите, за да минимизира използването на данни. И двете са от решаващо значение за подобряване на ефективността на уебсайта.