Обмисляли ли сте някога какво дават на бизнеса ви лошите отзиви? Вероятно имате съвсем погрешна представа за тях.
Оказва се, че те са доста благодатни за вашето SEO, както и дават шанс на обслужването на клиентите ви да блесне, пише business.com.
Оптимизацията за търсачки на вашия бранд може би ви изглежда като да се опитвате да хванете котка в тъмното. Знаете как изглежда успехът, но да стигнете до там е хаотично и трудно. Всеки има свои собствени стратегии, но никой не може да ви даде план със 100% успеваемост.
От всички елементи на SEO ревютата са един, който не дискутираме особено много, тъй като никой няма пряк контрол върху това, което хората казват за бизнеса му. Въпреки липсата ни на контрол върху рецензиите, те са фактор в SEO. Затова си струва да разгледаме връзката между отрицателните отзиви и SEO.
Ролята на рецензиите в SEO
SEO се основава на разнообразна информация от разнообразни източници. Невъзможно е да се определи точно и в детайли какво подкрепя класирането, но все пак знаем основните части на уравнението. Знаем, че рецензиите влияят на SEO и през годините виждаме, че тяхното въздействие нараства постоянно.
Според проучване на Дарън Шоу от 2018 г. онлайн рецензиите съставляват около 15% от факторите, които влизат в местните класации в Google. Имайте предвид, че това се отнася само за локално търсене, а не за по-широко търсене.
Локалното търсене може да бъде голяма част от вашата SEO стратегия и голяма част от това, което знаем за местните SEO фактори и техники, има полезно приложение и при широко търсене.
Независимо дали са положителни, отрицателни или някъде по средата, рецензиите могат да подобрят вашето SEO, като добавят към комбинацията от вашата ангажираност и интерес към марката.
Положителни ефекти от отрицателните отзиви върху SEO
Отрицателните отзиви за вашия бизнес не винаги са сила на злото срещу вашите SEO усилия. Има няколко различни начина, по които лошите отзиви могат да ви бъдат от полза в края на деня. Ето някои от нещата, които рецензиите правят за вас, и как могат да повлияят положително на вашето SEO.
Увеличаване на общия ви брой отзиви: Колкото повече отзиви имате, толкова по-добре ще бъде за вашия бизнес. Отрицателните отзиви добавят към общия брой отзиви, посочени за вашия бизнес. Google има тенденция да поставя фирмите с по-голям брой отзиви по-близо до горната част на списъка с търсения.
Ако вашите отрицателни отзиви надвишават вашите положителни или неутрални отзиви, разбира се, това ще бъде проблем. Само няколко отрицателни отзиви обаче, смесени с другите, няма да са краят на света.
Предоставяне на повече автентичност в очите на потребителите: Хората не се доверяват на компании, които имат само петзвездни отзиви. В очите на мнозина това е твърде хубаво, за да е истина. По-добре е да имате комбинация от отзиви, защото това ви кара да изглеждате по-автентични и истински пред хората и показва, че не използвате сенчести практики - например да си купувате добри отзиви или да намирате начин да скриете лошите ревюта. Това може да доведе до повече кликвания и интерес към вашата компания, което пък на свой ред ще подобри и вашето класиране.
Увеличаване на броя на вашите ангажименти: По-добре е хората да взаимодействат с вашия бизнес с негативни коментари, отколкото изобщо да не се ангажират. Отзивите дават на клиентите начин да се ангажират с вашата марка и ви дават възможност да им отговорите, без значение дали са положителни, или отрицателни. Ангажираността играе роля в SEO, така че колкото повече ангажираност имате, толкова по-добре ще бъде това за вас в бъдеще.
Като се ангажирате с отрицателни отзиви, вие също така имате шанс да покажете на потенциалните потребители как се справяте с лошото изживяване. Опитвате ли се да направите нещата правилни за потребителите? Обещавате ли да предприемете стъпки за коригиране на ситуацията? Хората, които се интересуват от вашия продукт или услуга, ще видят вашия отговор и това може да ги увери, че се грижите за клиентите си.
Свързване на свързани ключови думи с вашата марка: Отзивите, дори и отрицателните, обикновено съдържат ключови думи, които са подходящи за вашия бизнес. Ключовите думи в рецензиите са чудесни за цялостното ви SEO, тъй като сочат какво прави вашата компания и подкрепят вашите собствени усилия за SEO.
Дават ви прозрения за бизнеса ви: Никой няма да ви каже какво мисли за вашата марка по-честно от клиентите, които пишат отзиви онлайн. Проучванията на клиентите и анонимните критики не е задължително да предоставят същото ниво на честна обратна връзка. Отзивите ви дават представа за някои от проблемите и разочарованията на хората при взаимодействието им с вашия бизнес.
Да премахвате или да отговаряте на отзиви?
Единствените отрицателни отзиви, които трябва да премахнете, ако е възможно, са спам или фалшиви отрицателни отзиви. Можете да опитате да ги премахнете или оспорите, ако можете да ги идентифицирате. Другите, колкото и да са лоши, не пипайте и никога не се опитвайте да премахвате.
Да отговорите на рецензии винаги е добра идея. Можете да спечелите много от ангажираността с клиентите си в сайтове за прегледи на трети страни. Това не е изискване, но може да бъде полезно да отговаряте на всички видове отзиви от вашите клиенти.
Google My Business е различна история. Google потвърди, че отговарянето на отзиви, оставени в акаунта ви в Google My Business, ще помогне на страницата ви. Отговарянето на отзиви, както отрицателни, така и положителни, е знак за надеждността на вашия бизнес и ангажираността ви към клиентите. Ако целта ви е да изпреварите други фирми във вашия специфичен раздел, трябва да отговаряте на всеки преглед на вашия бизнес, независимо дали е отрицателен, положителен или неутрален.
Друга непряка полза от отговора на отрицателни отзиви е възможността да накарате човека да промени или модифицира рецензията си. Ако поднесете извинение и предложите да поправите ситуацията, този човек може да промени рецензията си с нещо по-положително, да премахне отрицателния си коментар или да остави отделен положителен коментар.
Наличието на отрицателни отзиви може да помогне на вашия бизнес или продукт да изглеждат по-автентични и надеждни. Освен това ви дава възможност да споделите гласа на вашата марка, като отговаряте на критики, и така се показвате, че се грижите за клиентите си и сте посветени на подобряването на вашите продукти или услуги.