Водещи търговци на дребно, сред които Ikea, Walmart и ThredUp, стартират peer-to-peer платформи за препродажба на стоки, за да се възползват от процъфтяващия пазар на стоки втора употреба. Електронните препродажби само на американския пазар се очаква да надхвърлят 500 милиарда долара през 2025 г., според Emarketer.
Много хора предпочитат да купуват продукти втора употреба и търговците на дребно, които предлагат маркетплейси за препродажби, създават нов канал и нови допирни точки за техните клиенти.
Препродажбата предлага входна точка на по-ниска цена за потребителите на нова марка и подчертава желанието за намаляване на отпадъците и въздействието върху околната среда. Наличието на предложение за препродажба служи като мощен сигнал за ангажимент за намаляване на отпадъците, повторна употреба, рециклиране, но често е голямо предизвикателство за търговците на дребно.
Чрез стартирането на peer-to-peer пазари търговците на дребно разпознават дейността по препродажба на стоки и я въвеждат в своите екосистеми. Потребителите получават сигурност, като знаят, че продуктите, предлагани на официалните пазари, ще бъдат оригинални, а брандовете печелят от сделките с техни продукти, които така или иначе се сключват на други места.
Като цяло основното препятствие за новите участници на пазара е постигането на мащаб.
С нарастването на продуктовите каталози много маркетплейси инвестират в инструменти, базирани на изкуствен интелект (AI), за да подобрят търсенето, като позволяват по-интуитивно сърфиране сред инвентара и автоматизират категоризирането чрез бързо маркиране и обработка на входящи артикули. AI инструментите могат да помогнат на пазарите да управляват големия обем стоки, получавани ежедневно, и да подобрят откриваемостта.