Как да увеличите продажбите през празничния сезон - идеи и добри практики

Как да увеличите продажбите през празничния сезон - идеи и добри практики

Празничният сезон е ключов за бизнеса в продажбите. За много компании празничният сезон представлява по-голямата част от годишните им продажби, така че ранната и обмислена подготовка е изключително важна.

Празниците са изключително конкурентни за търговията, но и предоставят възможности за привличане на нови клиенти.

Business.com обобщава начините, по които малките предприятия могат да увеличат празничните продажби и да отчетат силен сезон.

Определете отстъпките, които искате да предложите

Клиентите знаят, че фирмите се конкурират за клиенти и винаги търсят отстъпки и разпродажби. Направете стратегия отрано и обмислете начини да удовлетворите желанието на клиентите си за отлични сделки.

Можете да предложите една единствена, по-голяма отстъпка, за да привлечете търсачи на изгодни сделки, или да планирате поредица от краткосрочни промоции, които се променят всяка седмица, за да дадете на купувачите стимул да се върнат. Можете също така да използвате кодове за отстъпка, за да увеличите продажбите.

Направете предложения за подаръци

С наближаването на празниците животът на вашите клиенти ще стане по-забързан. Обмислете да улесните празничното пазаруване, като подготвите имейл маркетингови кампании с идеи за подаръци. Включете призив за действие, като например "Купете сега", и връзки за пазаруване, които водят клиентите директно до продуктовите страници на вашия уебсайт.

Подобно на кръстосаните продажби, можете да персонализирате предложения за подаръци въз основа на предишни покупки, да демонстрирате уникални предложения за подаръци и да демонстрирате как да обедините множество артикули в един перфектен подарък. Можете да предложите и отстъпка за подаръчни пакети.

Кажете благодаря предварително

Отличете се от тълпата, като изпратите благодарствени картички на вашите лоялни клиенти по-рано, вместо да чакате до традиционния сезон за раздаване на картички за Коледа. Една неочаквана благодарствена картичка може да накара клиентите ви да се почувстват искрено оценени, а магазинът ви да е първият, за който ще се сетят, когато пазаруват.

Докоснете се до носталгията

Празниците са заобиколени от блясък на спомени от детството и магията - времена, когато снегът е бил дебел, а Дядо Коледа е бил истински. Защо не проектирате своята маркетингова кампания, за да се възползвате от ваканционната носталгия? Помислете за използването на черно-бели снимки, стари шрифтове и носталгични снимки от отминали времена.

Фокусирайте се върху лоялността на клиентите

Въпреки че сте нетърпеливи да привлечете нови клиенти, не пренебрегвайте лоялните си купувачи. Повтарящите се клиенти харчат приблизително с две трети повече от новите клиенти, така че поддържането на връзката с тях си струва усилията.

Възползвайте се от възможността да предложите специален подарък на най-добрите си клиенти, като ценна отстъпка или изключителен първи поглед към нов продукт. Можете също да изпратите ръкописни празнични картички на вашите лоялни клиенти по пощата, по старомодния начин. Тази стратегия ще привлече вниманието на вашите клиенти и ще покаже, че ви е грижа за тях.

Възползвайте се максимално от мобилния телефон

SMS маркетингът и мобилният маркетинг стават все по-важни за електронната търговия през последните няколко години. Adobe установява, че за първи път повече от половината от онлайн продажбите (51,1 процента) са направени през мобилни устройства през празничния сезон през 2023 г. спрямо 47 процента през 2022 г.

Създавайте имейл маркетингови кампании, удобни за мобилни устройства, и оптимизирайте своя онлайн магазин за мобилни устройства. Ако решите да използвате SMS съобщения за празничен маркетинг чрез текст, вашите клиенти могат лесно да кликнат върху връзка и да отидат директно на продуктова страница на своите телефони.

Предложете безплатна доставка

Ако продавате онлайн, безплатната доставка е най-добрата специална оферта, която можете да представите през цялата година. Безплатната доставка обаче е от решаващо значение, ако искате силни продажби по време на празничния сезон. Представете офертата си за безплатна доставка във вашите маркетингови имейли и я направете видима във вашия онлайн магазин.

Заложете на празничния дух

Потребителите не пазаруват просто подаръци, те искат и празнично настроение. Актуализирайте ключовите си страници, така че да носят празнично настроение. Обмислете предлагането на услуга за опаковане на празнични подаръци или предложете специален продукт в ограничени бройки, наличен само през празничния сезон.

Използвайте нишови социални медийни канали

Вероятно вече използвате маркетинг в социалните медии в Instagram и Facebook, но обмисляли ли сте други канали? Социалните мрежи като Quora, Reddit и Pinterest не получават толкова много внимание, но задържат милиони лоялни потребители, които чакат вашето съдържание.

Използвайте видео маркетинг

Видеото може да подобри вашата маркетингова стратегия, особено по време на празниците. Потребителите обичат видеоклипове зад кулисите, свързани с любимите им марки и бизнеси. Покажете човешкото лице на вашата компания, като помолите служителите да споделят любимите си празнични спомени или да дадете на клиентите си поглед към това, което е включено в подготовката на вашия бизнес за това специално време от годината.

Провеждайте събития в магазините

Онлайн пазаруването расте, но много потребители все още предпочитат да пазаруват във физически магазини. Според Statista 43 процента от купувачите през 2022 г. са планирали да пазаруват във физически магазини в сравнение с 57 процента, пазарували онлайн.

Когато клиентите влязат в магазина ви, поздравете ги с нещо специално, като безплатно горещо какао, развлечения и демонстрации на продукти, за да ги настроите за празничното пазаруване.

Станете партньор за планиране на празници и подаръци на домакинствата

Ваканционният сезон може да бъде стресиращ, тъй като хората планират и организират празнични ястия, празнични партита и много други. Облекчете част от стреса на вашите клиенти, като предоставите съдържание, продукти и услуги, които да са им полезни. Дори безплатното опаковане на подаръци може да свали част от тежестта на вашите клиенти.

Въпреки че празничните продажби спаднаха за кратко по време на пандемията, традиционните празнични дни за пазаруване като Черен петък и Кибер понеделник отбелязват тласък в продажбите през последните години. Тенденцията е за все по-ранно празнично пазаруване, така че празничната маркетингова стратегия на търговците трябва да бъде готова до лятото.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.