Как да изградите лоялна общност за вашата марка

Как да изградите лоялна общност за вашата марка

Да изградите и поддържате общност от фенове изисква отдадена работа и време. Според проучвания наличието на брандирана общност може да помогне за развитието на бизнеса по много начини, включително намаляване на разходите за обслужване на клиенти, повишено задържане на клиенти и обратна връзка за нови идеи и продукти.

Изграждането на общност може просто да е липсващият ключ към успеха на вашата марка, пише Business.com.

Защо всяка марка се нуждае от общност

Зад всяка успешна марка стои група от лоялни клиенти. Вземете например Apple. Независимо какъв вид продукт предлага, винаги ще има хора, които ще спят пред магазините на Apple за 10 дни подред, за да се сдобият с новото устройство на компанията преди всички останали.

Apple изгради общност от страстни последователи, които обичат да говорят за марката. Днес повечето хора говорят за своя iPhone като за част от тяхната идентичност. Именно тази общност от последователи направиха Apple успешна марка.

Изграждането на общност е свързано с предоставянето на платформа за вашите клиенти и лоялни последователи, за да говорят за вашите продукти и да разпространяват своите идеи. Това е и мястото, където можете да се свържете с клиентите си и да получите обратна връзка. Основно става въпрос за изграждане на авторитет.

Не е нужно да сте компания за милиарди долари, за да имате общност. Всъщност всяка марка трябва да има такава. Както казва маркетинг гуруто Сет Годин, имате нужда само от 1000 истински фенове, за да изградите племе около вашата марка.

Ето как можете да започнете да развивате свое собствено племе.

Планирайте как да овластите клиентите си

Брандираната общност не е място, където постоянно да рекламирате продуктите си. Общностите, които процъфтяват, са тези, които предоставят платформа за феновете и клиентите да се свързват помежду си, да задават въпроси, да решават проблеми и да споделят своите идеи.

На първо място определете как ще използвате вашата общност, така че да овластите клиентите си. Lego използва общността на марката си, за да насърчи своите клиенти и фенове да споделят идеите си за нови комплекти, и често ги възнаграждава, като организира конкурси.

Преди да създадете своята общност, не забравяйте да установите ясна мисия как ще я използвате, за да се ангажирате с клиентите си.

Изберете правилната платформа

Почти всички от най-популярните марки имат свои собствени уебсайтове на общността, които се хостват самостоятелно. Като малък бизнес обаче можете да използвате платформи за социални медии, за да предоставите по-удобен начин клиентите ви да се присъединят към вашата общност.

Ключът е да изберете платформата, която е най-подходяща за вашата аудитория. Можете например да използвате Facebook групи.

Не е задължително да разчитате на социални медийни платформи, за да изградите общност. Разрастването на ангажиращ списък с имейли също е чудесен начин за култивиране на лоялни последователи.

Осигурете стойност и се ангажирайте с вашите последователи

Защо вашите клиенти или фенове трябва да се присъединят към вашата общност? Каква стойност им давате?

Не забравяйте да дадете на аудиторията си причина да се присъедини към вашата общност. Можете да споделяте съвети и да предлагате изключителни отстъпки. Или можете да позволите на клиентите да поемат контрола и да използват вашата общност, за да водят свои собствени дискусии за вашата марка.

Например H&R Block използва общностите във Facebook и Twitter, за да предостави на своите клиенти незабавен достъп до данъчен специалист чрез специална кампания в социалните медии. Това помогна на компанията да генерира над 1,5 милиона уникални посетители и 15 процента увеличение на бизнеса.

Награждавайте най-лоялните си последователи

Една бранд общност със сигурност ще помогне за увеличаване задържането на клиенти. Успехът на вашата общност обаче ще зависи от поддържането на активно присъствие и забавлението на публиката. Награждаването на онези, които редовно се ангажират с вашата марка, е чудесен начин да покажете на клиентите си колко цените тяхната лоялност и членство във вашата общност.

Провеждането на giveaway кампании и раздаването на кодове за отстъпки са чудесни начини да възнаградите клиентите си. Дори един елементарен жест като споменаването на потребител в публикация означава, че разпознавате и потвърждавате идеите на този потребител и това може да го ощастливи.

Една бранд общност изисква много работа, но също така ще ви донесе много ползи. Ключът е да общувате с хората и да ги цените за това, че са ваши фенове. След като вашата общност стане наистина ангажирана с вашата марка, тя сама ще ви популяризира и ще привлича хора и продажби.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.