Европейският пазар на B2B маркетплейси расте с бързи темпове и продължава да привлича все по-големи инвестиции.
Това се посочва в доклада The Europe B2B Marketplaces Top 25 Ranking 2023, изготвен от Applico Inc.
Според данните, цитирани в доклада, 25-те пазара в класацията са събрали повече от 2,1 милиарда долара, като 85% от парите са се влели в проекти за маркетплейси за строителни материали, търговия на дребно и хранителни продукти.
Тенденциите съвпадат с трендовете на същи пазар в САЩ, пише още в доклада.
Нарастваща нова област на инвестиции са маркетплейсите за индустриални машини за производство по договор. Успешните бизнеси в САЩ са привлекли 475 милиона долара капитал. В Европа също има няколко подобни маркетплейси със същите бизнес модели и възможности.
Растеж на европейския B2B пазар
Примери за B2B пазарни оператори, насочени към Европа за растеж, включват Amazon Business и Xometry.
Amazon Business подобрява логистичните операции в Европа, за да подобри привлекателността за клиентите с корпоративни акаунти. Това предоставя на Amazon възможността да извлече по-високи маржове в сравнение с продажбите на дребно на малки потребители.
Amazon Business навлезе на европейския пазар през 2016 г. първо в Германия. През 2017 г. компанията стъпи във Великобритания. Тя вече оперира и във Франция, Италия и Испания.
Компанията за електронна търговия работи с дружества като производителя на електрооборудване ABB, компанията за технологии за възобновяема енергия Siemens Gamesa, компанията за енергийни технологии Centrica Business Solutions и др.
През януари Xometry Inc., онлайн маркетплейс, който свързва корпоративни купувачи с доставчици на производствени услуги, разшири присъствието си в Европа с пускането на xometry.uk в Обединеното кралство.
Така компанията вече предлага маркетплейси на 9 езика - английски, немски, френски, италиански, испански, полски, холандски, норвежки и шведски. Локализираните пазари на Xometry позволяват на регионалните клиенти да получават оферти и да купуват части директно в местна валута.