Данните дават на търговците прозрения за създаване на по-добри изживявания, които потребителите очакват. Скоро обаче бисквитките ще отпаднат и трябва да се намерят други решения за събиране на потребителски данни, които не трябва да са скрити.
Потребителите са наясно с необходимостта от това да предоставят данни, за да получат по-добри, по-специализирани изживявания. Почти трима от всеки четирима потребители разбират, че споделянето на техните данни позволява на уебсайтовете и приложенията да показват персонализирани реклами, според доклад от януари 2024 г. на IAB.
Според същия доклад 70% от потребителите са готови да споделят личните си данни в подкрепа на рекламата. За да работите с тях вместо срещу тях, ето четири правилни начина за възприемане на ориентиран към потребителите подход към събирането на данни, обобщен от Emarketer.
По малко и поетапно
Има безкрайно много възможности какви данни да се събират, затова е важно да се започне с някаква база и тя след това да се надгражда. Когато обединявате данни в системи и източници, след което ги сегментирате, започнете с един или два канала, например с данните, които се събират от уеб сайта, и данните от имейла. Събирането само на необходимите данни също помага за минимизиране на риска организациите да вземат импулсивни решения на фона на оттеглянето на бисквитките на трети страни.
Създавайте преживявания, които изграждат доверие
Данните от нулева страна, които потребителят изрично се съгласява и предоставя на бизнеса, са огромна част от изграждането на доверени отношения. Събирането на данни е всъщност част от клиентското изживяване. Вместо да разчитате единствено на банери за бисквитки, помислете например за други начини да се свързвате с клиентите си, например чрез център за предпочитания или тест. Прозрачността за това как ще се използват данните е най-важна.
Усъвършенствайте употребата на данни
Не събирайте данни само за да имате данни, а си поставяйте цели, за изпълнението на които събирайте конкретни данни. Например ако искате да стимулирате ангажираността, можете да събирате данни, базирани на интереси, или контекстуални данни. Ако искате да генерирате абонати за бюлетин например, ще ви трябват имейли и съгласие.
Измерете стойността на данните, които събирате
Тествайте ефективността на данните спрямо KPI, като проценти на реализация или ангажираност, и не пренебрегвайте измерването на оперативната ефективност.