2022 г. ще бъде годината на данните от първа страна

2022 г. ще бъде годината на данните от първа страна

Данните от първа страна са информация, която компаниите събират директно от своите клиенти и притежават. През 2022 г. все повече компании и марки ще се насочат към събиране, сегментиране и съхранение на данни от първа страна.

Данните от трети страни традиционно са първият избор за търговците, тъй като могат да се използват като прокси за данни от първа страна. Този метод за събиране на данни и насочване на реклами позволи на марките и компаниите да събират прозрения за поведението на клиентите без да имат пряк достъп до данни от първа страна и изключително важна информация за клиентите, пише онлайн медията business2community.com.

Тъй като опасенията за поверителността нарастват експоненциално и възможностите за проследяване на трети страни стават ограничени, стратегиите за събиране на данни от първа страна стават все по-ползотворни и необходими от всякога.

Някои примери за данни от първа страна включват списъци с имейли, CRM данни, резултати от анкети и номера на мобилни телефони. Освен това, често пренебрегван "списък" са вашите последователи в социалните медии. Facebook, Instagram, Twitter и дори Linkedin могат и трябва да се превърнат в слушаща публика, която вярва във вашата марка, продукти или услуги.

Има няколко причини, поради които данните от първо лице ще стават все по-важни и доходоносни за търговците.

Данните от първа страна са автентични: опасенията за поверителността накараха потребителите в мрежата да блокират достъп на трети страни до тяхната история на сърфиране и друга лична информация.

За да заобиколят тази пречка, компаниите ще търсят нови начини за събиране на данни от първа страна, като директни взаимодействия с клиенти, анкети или списъци с имейли, вместо да купуват потребителска информация на сайтове на трети страни.

Данните от първа страна са защитени. Събирането на данни от първа страна вътрешно, а не от втора или трета страна, означава, че данните, към които искате да насочите, не трябва да се споделят с или дори да съществуват на друг сайт, освен вашия собствен домейн. Това повишава сигурността и гарантира, че информацията от първа страна няма да бъде компрометирана от злонамерени участници.

Данните от първа страна са директни и позволяват събирането на информация от първа ръка директно от първата страна (марката или компанията), а не чрез трета страна, която след това използва тези данни за насочване реклами към потребители.

Данните от първа страна са ангажиращи: тази пряка ангажираност между марки и клиенти ще накара потребителите да взаимодействат по-охотно с насочени реклами, което ги кара отново да увеличат ангажираността със съдържание от първа страна.

Данните от първа страна са уникален актив, който дава възможност на търговците да изграждат по-силни и по-подходящи взаимоотношения с аудиторията.

Тъй като данните от първа страна стават все по-ценни, очаквайте да видите, че марки и компании разчитат на тези взаимодействия с клиенти, за да събират прозрения от първа ръка от потребителите. В резултат на това възможностите за проследяване на трети страни ще продължат да намаляват, докато събирането на данни от първа страна ще стане приоритет за далновидни маркетолози, които искат да се ангажират по-лично със своята аудитория.

Този фокус върху данните от първа страна може да доведе до по-добре насочени реклами и повишена ангажираност на потребителите в мрежата. Марките могат да гарантират, че тяхното послание достига до точните хора в точното време, което може да помогне за увеличаване на реализациите и подобряване на възвръщаемостта на инвестициите.

През 2022 г. данните от първа страна ще бъдат най-важният инструмент на ваше разположение, докато търсите предимство пред конкуренцията. Накарайте данните от първа страна да работят за вас, като инвестирате в дългата игра на изграждане и сегментиране на списъци и данни. Събирайте данни от първа страна, когато е възможно, и се уверете, че вашите бази данни се обновяват често.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.