10 причини да заложите на WhatsApp в маркетинговата си стратегия (II част)

10 причини да заложите на WhatsApp в маркетинговата си стратегия (II част)

Докато платформата за чат WhatsApp предлага частно и удобно пространство за разговор, маркетингът там тепърва ще получава вниманието на търговците.

Има обаче множество причини, поради които трябва да насочите усилията си към този канал, пише онлайн изданието martechadvisor.com.

WhatsApp е най-популярната чат платформа в света, където потребителите могат да изпращат текстови съобщения, да се обаждат, да провеждат видеообаждания, да изпращат гласови бележки и местоположения, да създават и споделят снимки, видеоклипове и други файлове чрез мобилни устройства и настолни компютри.

Платформата осигурява шифроване от край до край и безплатна комуникация в реално време с други потребители. Тя се превърна от текстово базирана затворена платформа до място, където хората споделят мнения и новини с други. Функциите за разговори проправиха пътя за глобални разговори, а включването на множество медийни формати направи WhatsApp също и източник на забавление.

Повечето търговци смятат, че е предизвикателство да се изгради аудитория в WhatsApp. Когато обаче знаете коя е целевата ви аудитория и разполагате с данни за клиентите си (като имейл адреси, телефони и друга информация), просто трябва да разберете дали те използват WhatsApp или да ги поканите.

Друга грижа за търговците е, че те не искат да се натрапват, като изпращат директно маркетингови съобщения до потребителите на WhatsApp. Интелигентните, навременни и подходящи съобщения обаче могат да ви помогнат да ги достигнете без да бъдете блокирани.

Нека разгледаме защо имате нужда от маркетингова стратегия за WhatsApp като част от вашето маркетингово портфолио.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Можете да персонализирате разговорите в WhatsApp

Директното взаимодействие с клиентите може да помогне на ашия бизнес да отговори на уникалните интереси и изисквания на хората. Това ще направи вашето съобщение по-автентично.

Например, ако марка дрехи е свързана с редовните си клиенти в приложението и знае предпочитанията им за закупуване, тя може да изпраща съобщения и сделки, които са от значение за тях, като New Arrival - Summer Dresses for You!

Различен набор от функции за различни маркетингови нужди

Освен персонализирани съобщения, WhatsApp предлага набор и от други полезни за търговците функции. Групите обединяват съмишленици, за да споделят мнения и мнения. С максимален размер от 256, можете да съберете най-ценните си клиенти, за да споделяте информация и новини с тях. Поддържайте темата на групата подходяща за потребителите, за да могат да я намерят.

Излъчването е функция, която може да изпрати съобщение до получателите на вашия списък за излъчване. Това е чудесен начин да повишите информираността за вашата марка и продукти и да споделите съобщения.

Статусът може да се използва по различни начини. Създавайте кратки видеоклипове за демонстрации на продукти и споделяйте клиентски опит. Можете да показвате изображения за информация за продукта или да използвате състоянието си, за да харесвате клиентите си или да споделяте актуализации в реално време.

Споделянето на връзки към вашите продукти или услуги, PDF файлове или документи може да помогне за информирането и ангажирането с аудиторията. Можете също така да споделите местоположението си, за да могат клиентите лесно да се свържат с вас, контакти за обслужване на клиенти и актуализации.

Можете да се свържете с вашите международни клиенти чрез гласови повиквания. Ако сте B2B компания, използвайте видео разговори за безплатни демонстрации и директни консултации.

WhatsApp Business API за различни организационни нужди

WhatsApp предлага бизнес приложения за малки и средни предприятия за създаване на бизнес профили, споделяне на уебсайтове, работно време, информация за контакт и безплатна автоматизация на съобщенията. Можете да интегрирате и чатботове на трети страни срещу заплащане.

Това е опция за за големи организации, които искат да изпращат автоматизирани актуализации, известия, информация за проследяване до клиентите и да плащат за съобщенията, които изпращат. Това дава на маркетолозите несравним достъп до ангажирана потребителска база.

Обслужване на клиенти за подобрено изживяване

Включването на WhatsApp в стратегията ви за обслужване на клиенти може да помогне за създаването на изключителни клиентски преживявания. Можете да използвате чата за отговаряне на въпроси, актуализации за проследяване на продукти и доставка, да се свържете с клиентите чрез гласови обаждания и да интегрирате чатботове за безпроблемно пазаруване. Като бърз комуникационен носител можете да бъдете достъпни за клиентите си по всяко време и навсякъде.

WhatsApp е безплатен

Маркетингът в WhatsApp е безплатен, освен ако не използвате бизнес API или интегрирате чатботове на трети страни.

WhatsApp може да се превърне в огромна маркетингова възможност, ако можете да създадете осведоменост за марката чрез други цифрови канали като социални платформи, уебсайтове и др.

WhatsApp е отличен носител за обслужване на клиенти, разрешаване на заявки, споделяне на често задавани въпроси, проследяване на доставката на поръчки и използване на разговорни чат ботове. Използването на платформата оптимално може да ви помогне да предоставите изключителни клиентски преживявания.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.